Son yıllarda yabancı dil eğitiminde dinlemestratejilerinin önemine ve kullanılmasına yönelik olarak birçok çalışmanınyapıldığı görülmektedir. Bunlardan bazıları yabancı dil dinleme becerileriningeliştirilmesinde elektronik ortamdan okuma desteği sağlamanın etkiliolabileceğine ilişkin kanıtlar da ortaya koymaktadır. Ancak bu konun dahaetraflıca ele alınması veriye dayalı olarak çok yönlü olarak araştırılmasıgelinen noktada kritik bir önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada yabancıdil eğitimi alan öğrencilerin dinleme stratejileri kullanmaları ile yabancıdilde okuma yaparken tercih ettikleri medya ve okuma sıkları arasındaki ilişkiaraştırılarak bu konuya farklı bir açıdan yaklaşılmıştır. İlişkisel taramadeseninin kullanıldığı çalışmada 531 katılımcıdan veri toplanmıştır. Eldeedilen bulgulara göre katılımcıların okuma sıklıkları arttıkça, ansiklopedi,gazete ve ders notlarını ekrandan okuma eğiliminde oldukları; basılı derskitabını ve ekrandan ders notlarını okuyanların daha fazla dinleme stratejisikullanmaya yöneldikleri tespit edilmiştir. Çalışmada, yabancı dil eğitimcilerininelektronik ders notu desteği sağlayarak öğrencilerinin dinleme ve okuma gibialımlayıcı becerilerinin gelişimine olumlu katkı sağlayabilecekleritartışılmaktadır.
Recently, it is observed that a number ofstudies have been conducted on the use of listening strategies and their rolein foreign language education. Some of those studies, even, provide evidencesthat reading on screen (digital reading) provide support to develop listeningskills of the foreign language learners. However, the issue needs further andcomprehensive analyses that stand on well-rounded data. Thus, the present studyreflects an alternative perspective through examining the relationship betweenlistening strategy use, reading media preferences and reading frequencies offoreign language learners. The data of the present study were gathered from 531participants through using correlational survey research model. The analysis ofthe gathered data revealed that the rise in the participants’ reading frequencyincrease their preferences on screen reading and the participants who readcourse books and lecture notes on screen, use more listening strategies. The findingsof the present study indicated that providing digital lecture notes mightcontribute positively to develop the receptive skills -listening and reading-of the foreign language learners.