DSpace@MAKÜ

İNTERNET’E YÖNELİK ARAŞTIRMA VE SORGULAMA BECERİLERİ ALGISI ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Show simple item record

dc.creator KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ, Yasemin
dc.creator AKPINAR, Ercan
dc.date 2019-04-26T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:58Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:58Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/44789/532690
dc.identifier 10.21764/maeuefd.532690
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3603
dc.description Bu araştırmada öğretmen adaylarının İnternete yönelik araştırma vesorgulama becerilerine ilişkin algılarının belirlenmesinde kullanılabilecek birölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında 590 öğretmen adayındanveri toplanmıştır. 37 madde olarak geliştirilen ölçeğin kapsam geçerliği içinuzman görüşünden yararlanılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği için açımlayıcıfaktör analizi yürütülmüş, ölçek maddelerinin 2 faktörde toplandığıgörülmüştür. İki faktörün varyansı açıklama oranı %46 olarak bulunmuştur. Faktöranalizi ve madde analizi sonuçlarına göre faktör dışı kalan ve uygun değerleritaşımayan maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Ölçeğin son halinin 25 maddedenoluştuğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.91,faktörlerin güvenirlik katsayıları ise sırasıyla 0.91 ve 0.86 bulunmuştur.Geliştirilen ölçek için ayrıca doğrulayıcı faktör analizi yürütülmüştür.Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ölçeğin iki faktörlü yapısıdoğrulanmıştır. Araştırmanın sonucunda ölçeğin geçerli ve güvenilir bir veritoplama aracı olarak araştırmacılar tarafından kullanılabileceği sonucunaulaşılmıştır. 
dc.description In this study, it was aimed to develop a scale that could be used to determine the research and inquiry skills perception towards internet for prospective teachers. In the scope of the research data were collected from 590 prospective teachers. Firstly, for the validity of the scale developed as 37 items, expert opinion was consulted. For the construct validity of the scale, exploratory factor analysis was carried out and it was determined that scale items were collected in 2 factors. Total variance ratio of two factors was 46%. According to the results of factor analysis and item analysis, the items that not have suitable values were excluded from the scale. The final version of the scale was determined to be 25 items. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the scale was 0.91, the reliability coefficients of the factors were 0.91 and 0.86, respectively. Two-factor structure was verified by conducting confirmatory factor analysis for the developed scale. According to these results, the scale could be used as a valid and reliable data collection tool by researchers.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/688464
dc.source Issue: 50 1-21 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject algı,araştırma,sorgulama,ölçek
dc.subject perception,research,inquiry,scale
dc.title İNTERNET’E YÖNELİK ARAŞTIRMA VE SORGULAMA BECERİLERİ ALGISI ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ tr-TR
dc.title DEVELOPMENT OF RESEARCH AND INQUIRY SKILLS PERCEPTION SCALE TOWARDS INTERNET en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account