Açıklama:
Mevcut çalışmanın amacı, okul psikolojikdanışmanlarının Suriyeli mülteci öğrencilere sundukları hizmetlerindeğerlendirilmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemi ilegerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemi ilebelirlenmiş ve on üç okul psikolojik danışmanından oluşmuştur. Veriler yarıyapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış, verilerin analizi ise içerikanalizi tekniği ile yapılmıştır. İçerik analizi sonucunda elde edilen veriler değerlendirildiğinde,katılımcılardan dokuzunun daha önceden mültecilere yönelik sunulan hizmetlerile ilgili herhangi bir eğitime katılmadığı, dördünün ise katıldığı; alınaneğitimlerin de "travma sonrası stres bozukluğu, yas danışmanlığı vepsikososyal müdahale" olduğu görülmektedir. Katılımcıların beşi Suriyeli mülteciöğrencilere yönelik olarak okul rehberlik programını uygulamaktadır. Sunulan hizmetalanları ise okul ve çevreye uyum, eğitsel başarı, kişiler arası ilişkiler vegüvenli/sağlıklı hayattır. Ayrıca sunulan hizmetlerin kişisel, sosyal ve meslekirehberlik alanlarında; verilen hizmetlerin faaliyet türü bakımından ise önleyicive gelişimsel rehberlik alanlarında toplandığı görülmüştür. Sonuç olarak psikolojikdanışmanların mültecilere yönelik olarak uygulamalı hizmet içi eğitimkurslarına katılmalarının yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.