DSpace@MAKÜ

Müzik Öğretmenlerinin Mesleki Genel Yeterlik Algıları ile Doyum ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki Bağıntının İncelenmesi

Show simple item record

dc.creator TALŞIK, Erkan
dc.date 2016-04-01T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:55Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:55Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19410/206439
dc.identifier 10.21764/efd.88057
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3580
dc.description Günümüzde farklı özelliklere sahip ve farklı konumlarda görev yapan müzik öğretmenlerinin mesleki açıdan yaşadıkları doyum ve tükenmişlik duyguları da farklılık gösterebilmektedir. Bu araştırmada müzik öğretmenlerinin mesleki yeterlik algıları ile mesleki doyum ve mesleki tükenmişlik duyguları arasındaki bağıntı araştırılmıştır. Araştırmaya 219 müzik öğretmeni katılmıştır.  Araştırmanın bulgularına göre, müzik öğretmenlerinin mesleki yeterlik algılarının, mesleki doyum ve tükenmişlik durumlarına önemli bir etki yaptığı, yeterince mesleki bilgi ve beceriye sahip olmadıklarında bu durumun mesleki tükenmişlik yaşanmasına neden olduğu ortaya çıkmıştır.Bununla birlikte, genellikle yüksek düzeyde doyum ve tükenmişlik yaşadıkları ve  en fazla öğrenme-öğretme sürecinde kendilerini daha yetersiz hissettikleri ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: müzik öğretmenleri, mesleki yeterlik, mesleki doyum, tükenmişlik sendromu.AbstractProfessional satisfaction and burnout levels of music teachers who have different characteristics and serve in different positions may vary. The present research studies the relationship between professional competency perceptions and professional satisfaction and burnout among music teachers. A total of 219 music teachers participated in the research. According to obtained findings, professional competency perception has a significant effect of music teachers’ professional satisfaction and burnout levels, and when they don’t have the adequate professional knowledge and skills, this results in professional burnout. Additionally, teachers generally experience high levels of satisfaction and burnout, and they mostly feel incompetent in learning-teaching processes.  Key Words: music teachers, professional competency, professional satisfaction, burnout syndrome
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181548
dc.source Issue: 37 1-14 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject müzik öğretmenleri,mesleki yeterlik,mesleki doyum,tükenmişlik sendromu
dc.title Müzik Öğretmenlerinin Mesleki Genel Yeterlik Algıları ile Doyum ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki Bağıntının İncelenmesi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account