AçıkErişim@MAKÜ

ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN DEĞİŞİM YÖNETİMİ YETERLİLİKLERİ İLE ÖRGÜTSEL GÜVEN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator TUTİ, GAMZE; SÜRMENE HASAN TAHSİN KIRALİ İLKOKULU
dc.creator ADA, ŞÜKRÜ; ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.date 2019-04-26T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:55Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:55Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/44789/407429
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3579
dc.description Buaraştırma yönetsel ve örgütsel süreçlerde önemli iki unsur olan değişimyönetimi ve örgütsel güven arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerinedir. Araştırmanınörneklemini basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 20 ortaokulda görevyapmakta olan 417 öğretmen oluşturmaktadır. Ortaokullarda öğretmen algılarınagöre yöneticilerin değişim yönetimi yeterliliklerini ölçmek amacıyla Taş (2009)tarafından geliştirilen “Değişim Yönetimi Davranış Ölçeği” ile öğretmenlerinörgütsel güven düzeyini ölçmek için Hoy ve Tschannen Moran tarafındangeliştirilmiş olan güven ölçeğinden (Trust Scale) faydalanılarak Yılmaz (2006)tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanan, güven ölçeği kullanılmıştır. Araştırmasonucunda ortaokul öğretmenlerinin okul yöneticilerinin değişim yönetimiyeterliliklerine ilişkin algıları ile yöneticiye güven alt boyutu arasında,meslektaşa güven alt boyutu arasında ve paydaşlara güven alt boyutu ilearasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkiler olduğu görülmektedir.Ayrıca yapılan basit doğrusalregresyon analiz sonucunda ortaokul öğretmenlerinin okul yöneticilerinindeğişim yönetimi yeterliliklerine ilişkin algılarının okul yöneticisine yönelikgüven ile düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu bulunmuştur. Bunagöre ortaokul öğretmenlerinin okul yöneticilerinin değişim yönetimiyeterliliklerine ilişkin algıları yöneticiye duyulan güvenin % 8’iniaçıklamaktadır. Bu sonuçtan da şunu çıkarabiliriz ki örgütsel kavramınoluşmasında, yöneticinin değişimi yönetme yeterliliklerini açıklamada tekbaşına yeterli olmadığı söylenebilir. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/703729
dc.source Issue: 50 494-521 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Eğitim,Değişim,Değişim Yönetimi
dc.title ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN DEĞİŞİM YÖNETİMİ YETERLİLİKLERİ İLE ÖRGÜTSEL GÜVEN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım