Açıklama:
  Bu çalışmanın amacı, Ders Araştırması (DA) uygulamasının, öğretmenlerin mesleki gelişimi ve öğrenme sürecinin geliştirilmesine yönelik katkısını belirlemektir. Çalışmada, farklı ülkeler dikkate alınarak matematik dersinde uygulamaları gerçekleştirilen DA araştırmalarının sonuçları incelenmektedir. Alanyazın taraması sonucunda Scopus, Web of Science ve Eric veri tabanlarından ulaşılan makalelerden, çalışma grubu belirleme kriterleri  kapsamında seçilen 28 makale incelenmiştir. Araştırmada verilerin analizi için meta-sentez yöntemi kullanılmıştır. İncelenen makalelerin bulguları, öğrencide meydana gelen değişiklikler (ÖD), öğretmen inanç ve tutumlarındaki değişiklikler (ÖT), öğretmenlerin alan bilgisindeki değişiklikler (ÖA), öğretmenlerin öğretim bilgilerindeki değişiklikler (ÖB) olmak üzere 4 kategoride değerlendirilmiştir. Ulaşılan bulgulara göre en yüksek oranda bulunan temaların ÖD kategorisinde %32 oranıyla öğrenme seviyesi ve kalitesi; ÖT kategorisinde yaklaşık %16 oranla öğretmenler arasındaki dayanışma ve bağlılık hissi ile öğretmenlerin öğrenci bilgileri üzerine farkındalıkları; ÖA kategorisinde %14 oranında somutlaştırma-sembolleştirme, matematik etkinlikleri ve matematiksel bakış açısı geliştirme; ÖB kategorisinde ise %44 oranla öğretim stratejileri geliştirme teması olduğu görülmüştür. Anahtar sözcükler: Ders Araştırması, Mesleki Gelişim, Öğretmen Öğrenmesi.