DSpace@MAKÜ

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE AKRANLARIN SINIFLARINDAKİ ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİYİ TERCİH ETME DURUMLARI

Show simple item record

dc.creator KARADAĞ, Filiz
dc.creator YILDIZ DEMİRTAŞ, Vesile
dc.creator GİRLİ, Alev
dc.date 2014-10-13T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:48Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:48Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19404/206252
dc.identifier 10.21764/efd.24605
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3545
dc.description Okul öncesi dönemde akranların sınıflarındaki özel gereksinimli öğrenciye yönelik görüşlerini incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada, üç farklı özel anaokulunda tam zamanlı kaynaştırma eğitimine devam eden iki down sendromlu, bir Asperger sendromlu ve bir serebral palsili dört öğrencinin sınıfındaki 44 arkadaşı araştırma grubunu oluşturmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinin kullanıldığı araştırmada akranlardan günlük etkinliklerindeki tercihlerini yoklayan ve dokuz madden oluşan bir görüşme formu kullanılarak bilgi alınmıştır. Her çocukla görüşme yaklaşık 30 dakika sürmüştür. Elde edilen veriler tümevarım veri analizi kullanılarak temalar haline dönüştürülmüş ve bu temalara göre özel gereksinimli öğrencinin akranları tarafından tercih edilme, reddedilme ve her hangi bir kategoriye alınmama frekans ve yüzdeleri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, özel gereksinimli öğrencinin etkinliklerin şekline göre tercih edilme frekansının farklılık gösterdiği ve genel olarak akranları tarafından görmezden gelindiği tespit edilmiştir. Özel gereksinimli öğrencinin reddedilme nedenleri genel olarak öğrencinin sınıf içerisindeki davranış problemleri olarak gösterilmiştir. Aynı zamanda özel gereksinimli öğrencinin beslenme ve grup etkinliklerinde arkadaşları tarafından nispeten yüksek oranda tercih edildiği görülmüştür.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181472
dc.source Issue: 31 191-215 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject okul öncesi,kaynaştırma,akran görüşleri,sosyal kabul
dc.title OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE AKRANLARIN SINIFLARINDAKİ ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİYİ TERCİH ETME DURUMLARI tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account