DSpace@MAKÜ

ORTAOKUL VE LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SİNİZM İLE TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Show simple item record

dc.creator AMASRALI, Akın
dc.creator ASLAN, Hüseyin
dc.date 2017-09-29T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:48Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:48Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/31552/345826
dc.identifier 10.21764/efd.52063
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3541
dc.description Bu araştırma ortaokul ve lise matematik öğretmenlerinin örgütsel sinizm ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Amasya merkez ve ilçelerinde görev yapan 272 ortaokul ve lise matematik öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla örgütsel sinizm ölçeği ve Maslach tükenmişlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri ile Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H ve Sperman korelasyon katsayısı testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, matematik öğretmenlerinin orta düzeyde örgütsel sinizm ve duygusal tükenme yaşadığı bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı farklılık bulunmazken; medeni durum ve mesleki kıdemleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Aynı zamanda katılımcıların cinsiyetleri ile duyarsızlaşma düzeyleri arasında; medeni durum ve mesleki kıdemleri ile tükenmişliğin tüm alt boyutları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal sinizm ile duygusal tükenme ve duyarsızlaşma boyutları arasında pozitif; kişisel başarı boyutu arasında ise negatif doğrusal bir ilişki bulunmuştur. Anahtar sözcükler: Örgütsel sinizm, tükenmişlik, matematik öğretmeni
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/353434
dc.source Issue: 43 64-92 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title ORTAOKUL VE LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SİNİZM İLE TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account