DSpace@MAKÜ

İLKOKUL 4. SINIF MATEMATİK DERSİ PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ TEACHERS’ VIEWS WITH REGARD TO THE ELEMENTARY SCHOOL 4TH GRADE MATHEMATICS LESSON CURRICULUM

Show simple item record

dc.creator ÇAKIR, Salih
dc.creator KILINÇ, Hasan Hüseyin
dc.date 2016-10-04T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:46Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:46Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/24654/260771
dc.identifier 10.21764/efd.97596
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3529
dc.description Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf Matematik dersi programına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, betimsel nitelikte tarama modelinde bir çalışmadır. Çalışmaya, Elazığ il merkezindeki ilkokullarda görev yapmakta olan 118 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler, Öksüz (2015) tarafından geliştirilen “İlkokul Matematik Programını Değerlendirme Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek, 5’li likert tipi olup, 78 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde, yüzde, frekans, betimsel analiz, t- testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, ilkokul 4. sınıf matematik dersi programını çok üst düzeyde olmasa da genel olarak olumlu düzeyde gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyet ve kıdem değişkenlerine ilişkin olarak yapılan analiz sonucunda, gruplar arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Okulun sosyo-ekonomik düzeyi değişkeni açısından üst-sosyo ekonomik düzey okullardaki öğretmenler ile alt-sosyo ekonomik düzey okullarda görev yapan öğretmenler arasında, üst sosyo ekonomik düzey okullarda görev yapan öğretmenler lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: İlkokul 4. sınıf matematik dersi programı, program değerlendirme, öğretmen görüşleri. The purpose of this study was to determine the views of elementary teachers about elementary education 4th grade mathematics lesson curriculum. The model of the research was descriptive survey. Participants of this study were 118 elementary teachers who have been working in Elazığ province. “Primary School Mathematics Curricula Evaluation Scale” which has been developed by Öksüz (2015), has been used in the research. The data have been collected by using 5-point Likert scale, which consists of 78 items. In data analysis, percentage, frequency, descriptive analysis, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) analysis methods have been used. It has been observed from the research findings that the teachers generally find the elementary school 4th grade mathematics lesson curriculum at positive level, although not at a very high level. As a result of performed analysis with regard teachers' gender and seniority variables, there was not a significant difference between the groups. In terms of socio-economic level variable of the school, there was a significant difference between the teachers who work in high socio-economic level schools and the teachers who work in low socio-economic level schools, in favor of the teachers who work in high socio-economic level schools.Key Words: Elementary school 4th grade mathematics curriculum, curriculum evaluation, teacher’s views.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/227265
dc.source Issue: 39 112-124 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject İlkokul 4. sınıf matematik dersi programı,program değerlendirme,öğretmen görüşleri
dc.title İLKOKUL 4. SINIF MATEMATİK DERSİ PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ TEACHERS’ VIEWS WITH REGARD TO THE ELEMENTARY SCHOOL 4TH GRADE MATHEMATICS LESSON CURRICULUM tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account