AçıkErişim@MAKÜ

Vatandaşlık eğitimi ve karakter eğitimi politikalarının değerlendirilmesine yönelik nitel bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.creator Ereş, Figen
dc.date 2015-12-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:45Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:45Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19409/206393
dc.identifier 10.21764/efd.66394
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3527
dc.description Akademisyenler, UNESCO ve Avrupa Birliğince sık sık dile getirilen vatandaşlık eğitimi ve karakter eğitiminin önemi, ülke yönetimleri tarafından dikkate alınmaktadır. Konunun ulusal ve evrensel barış ve sevgiye dayalı temel teşkil etmesinden dolayı, eğitim sistemlerinin politika ve planlamalarında yerini almaktadır. Bu önem doğrultusunda araştırmanın amacı; istenmeyen yetişkin davranışlarının incelenerek karakter eğitimi ve vatandaşlık eğitimi politikalarının değerlendirilmesidir. Çalışmada, nitel araştırma yaklaşımına dayalı, fenomenolojik felsefeden yararlanılmıştır. Çalışma grubunda üniversite mezunu, kırk beş yetişkin katılımcı bulunmaktadır. Katılımcıların sosyal çevrelerinde tanık oldukları yetişkinlerin istenmeyen davranışlara ilişkin görüşlerinin analizinde betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerden yetişkinlerin karakter eğitimi kapsamında saygı, merhamet ve dürüstlük ile ilgili istenmeyen davranışlar; vatandaşlık eğitimi kapsamında ise adalet ve sorumluluk duygusu ile ilgili istenmeyen davranış gösterdikleri anlaşılmaktadır. Karakter eğitimi ve vatandaşlık eğitiminden okul, aile sosyal çevre ve medya sorumludur. Bu nedenle okul, aile ve çevre işbirliğinde okul yöneticilerinden liderlik rolü üstlenmesi beklenmektedir.  Karakter eğitimi ve vatandaşlık eğitimi, hem toplumsal uyum ve düzenin sağlanması hem de bireylerin öz bilinçlerinin gelişmesi oldukça önemlidir. Bu nedenle medya yoluyla popüler kişilerin telkinleri bu olumsuz toplumsal kültürü değiştirebilir.  
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181538
dc.source Issue: 36 120-136 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Karakter eğitimi,vatandaşlık eğitimi,eğitim politikası,eğitim planlaması
dc.title Vatandaşlık eğitimi ve karakter eğitimi politikalarının değerlendirilmesine yönelik nitel bir çalışma tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım