Description:
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencileri üzerinde Türk kültürüne uyarlanan Yaşamda Anlam Ölçeği’nin (YAÖ) lise öğrencileri için psikometrik özelliklerinin belirlenmesidir. Bu amaçla YAÖ iki farklı lise türünden 350 lise öğrencisine uygulanmıştır. Ölçeğin geçerlik çalışması için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliği Cronbach Alfa katsayısı ile hesaplanmıştır. Analizler sonucunda YAÖ’nin ikili faktör yapısının üniversite öğrencilerinde olduğu gibi lise öğrencilerinde de aynı şekilde doğrulandığı saptanmıştır. Bu sonuçlar, YAÖ lise öğrencileri için geçerli ve güvenirlik bir araç olduğunu göstermektedir. Çalışmanın sonuçlarına dayalı olarak, araştırmacılar ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.