Açıklama:
Küresel okuryazarlık; küresel bilgiye sahipolma, küresel olayları kavrayabilme ve küresel farkındalık olaraktanımlanabilir. Ayrıca etkin ve küresel bir vatandaş olarak bireylerinrollerini yerine getirebilmesi için güncel siyasi, sosyal ve iktisadi konularınbilinmesi, okunması ve kavranması olarak tarif edilebilir. Kısacası yaşadığıdünyayı bilmesi, tanıması ve kavramasıdır. Küresel okuryazarlık niteliklerinesahip olma; bireyin hem kendi kültür çevresinde hem de evrensel ölçekte katkısunacak bir kabiliyette başarılı bir insan profiline hizmet edecektir. Bu araştırmanın amacı küresel okuryazarlıkbecerisini, eğitimini ve küresel okuryazarlığın sosyal bilgiler müfredatınayansımalarını hem ilgili literatür hem de uzman görüşleri doğrultusunda ortayakoymayı amaçlamaktadır. Bu araştırma nitel bir çalışma olarak tasarlanmış ve buyöntem çerçevesinde durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışmagurubunu 8 sosyal bilgiler uzmanı oluşturmaktadır. Çalışma grubu kolayulaşılabilir durum örneklemesine uygun olarak seçilmiştir. Araştırmada ikifarklı nitel veri toplama yönetimi ve bu yöntemlere uygun araçlarkullanılacaktır. Bu veri toplama yöntemlerinden birincisi görüşme formları,diğeri ilgili dokümanlar olmuştur.Bu araştırmayla sosyalbilgiler uzmanlarından elde edilen veriler yoluyla küresel okuryazarlık vesosyal bilgiler ilişkisine dair bulgular elde edilmiştir. Elde edilen verileregöre bütün katılımcılar küresel okuryazarlığın gerekliliği ve önemine vurguyapmışlardır. Ayrıca küresel okuryazarlığı hem müfredata hem de öğrenmeortamlarına daha yoğunluklu olarak yansıması gerektiğini ifade etmişlerdir.Bunun nedenini de günümüz dünyasında bu özelliğe sahip bireyin avantajlı olmasıgerçeğidir.