Açıklama:
Bu araştırmada tarihöğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda “Eğitim Bilişim Ağı” (EBA)uygulamasının öğrenme/öğretme ortamına yönelik etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.Araştırmada elde edilen verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitelaraştırma yönteminden yararlanılmıştır. Katılımcıların EBA ile ilgiligörüşlerini almak amacıyla açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme sorularıhazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen görüşlerine göre,EBA uygulamasının 9. sınıf tarih dersi kazanımlarıyla uyumlu olduğu,kazanımları desteklediği ve birden fazla duyu organına hitap ederekkazanımların gerçekleşmesini sağladığı görülmektedir. Bunun yanında, EBAuygulamasının içerikle uyumlu olduğu, içeriği zenginleştirdiği ama içeriğinyüzeysel bilgilerden oluştuğu görülmektedir. Öğrenme-öğretme süreci açısındanise EBA uygulamasının konuları pekiştirme fırsatı sunduğu, etkin katılım imkânıverdiği, dersteki etkinlikleri desteklediği, öğrenmeyi kolaylaştırdığı,öğrenmeyi kalıcı hale getirdiği görülmektedir. Değerlendirme açısından ise,araştırmaya katılan öğretmenler EBA uygulamasının başarıyı artırdığı ve dönütalmaya imkân verdiği ve öz değerlendirme becerisini geliştirdiğigörüşündedirler. Öğretmenlerin EBA uygulamasına yönelik en büyük eleştirisi,içeriğin zengin olmaması yönünde olmuştur. Teknolojik altyapınıniyileştirilmesi, animasyon sayısının artırılması, standart ders anlatımınınolmaması, ders videolarının çekim kalitesinin artırılması ve EBA tasarımınınkarışıklığının giderilmesi gerektiği yine yapılan eleştiriler arasındabulunmaktadır. Bunun için,EBA’nın içeriğinin geliştirilmesi ve zenginleştirilmesi, sitenin içerisindeanimasyonlar ve etkileşimli oyunlar yerleştirilmesinin yanında, EBA’nıntasarımı konusunda belirli iyileştirmeler ve düzenlemeler yapılması gerektiğisunulan öneriler arasındadır.