DSpace@MAKÜ

Öz-Anlayış, Yaşam Doyumu, Negatif ve Pozitif Duygu: Türk ve Diğer Ülke Üniversite Öğrencileri Arasında Bir Karşılaştırma

Show simple item record

dc.creator DENİZ, Mehmet Engin
dc.creator ARSLAN, Coşkun
dc.creator ÖZYEŞİL, Zümra
dc.creator İZMİRLİ, Melek
dc.date 2012-04-25T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:40Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:40Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19396/206066
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3496
dc.description Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve bazı ülke (İngiltere, Fransa, Polonya, Romanya, İtalya, Brezilya, İspanya, Ukrayna) üniversite öğrencilerinin öz anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu özelliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya Türkiye’den 127 (70 erkek ve 57 kız) ve diğer ülkelerden 122 (52 erkek ve 70 kız) öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizlerinde t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson momentler çarpımı korelasyonu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türk öğrencilerin öz anlayış ve yaşam doyumu düzeyleri diğer ülkelerdeki öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Türkiye’deki kız ve erkek öğrenciler ile diğer ülkelerdeki kız ve erkek öğrenci grupları karşılaştırıldığında öz anlayış ve pozitif duygu açısından anlamlı düzeyde farklılaşma ortaya çıkmıştır. Türkiye’deki öğrencilerin öz anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu korelasyonları, diğer ülke öğrencilerinin öz anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu korelasyonlarından daha yüksek ilişki göstermektedir.
dc.description The aim of this research is to compare the self compassion, life satisfaction, positive and negative affect characteristics of the university students from Turkey and other different countries (England, France, Poland, Romania, Italy, Brazil, Spain, and Ukraine). The participants of the research were 127 (70 male and 57 female) students from Turkey and 122 (52 male and 70 female) students from other countries. The t test, one way anova and pearson correlation techniques were employed for the statistical analysis of the research. As a result of the study the self compassion level of the university students from Turkey were found significantly higher than the self compassion level of the students from other countries (p< 05). When compared with other countries the self compassion, life satisfaction, negative and positive affect correlations of the male and female students from Turkey were found to be higher.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181390
dc.source Volume: 1, Issue: 23 428-446 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Öz-anlayış,negatif ve pozitif duygu,yaşam doyumu
dc.subject life satisfaction,negative affect,positive affect and self-compassion
dc.title Öz-Anlayış, Yaşam Doyumu, Negatif ve Pozitif Duygu: Türk ve Diğer Ülke Üniversite Öğrencileri Arasında Bir Karşılaştırma tr-TR
dc.title Self compassion, Life satisfaction, Negative and Positive Affect: A Comparison Between Turkey and Other Different Countries’ University Students en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account