Buaraştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde öğretim materyalikullanma amaçlarının ve durumlarının incelenmesidir. Araştırma nicel araştırmayöntemlerinden tarama türündedir. Araştırmanın evrenini 2018-2019eğitim-öğretim yılında Yozgat il merkezindeki ilkokullarda görev yapan sınıföğretmenleri oluşturmaktadır. Küme örnekleme yöntemiyle Yozgat il merkezindekion ilkokul tespit edilmiştir. Bu on okulda görev yapan 144 sınıf öğretmeniörneklemi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, Türkçe derslerinde öğretimaraç-gereçlerini kullanma durumlarını belirlemek için geliştirilmiş anket formukullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerindeöğretim materyali kullanmanın eğitimde verimliliği çok yüksek ölçüdeartırdığını belirtmektedirler. Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde nadirenöğretim materyali hazırladığı tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde ençok ders kitabını kullandıkları, ikinci sırada ise etkileşimli tahtayıkullandıkları ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerindemateryal kullanma amacının çoğunlukla öğrencilerin ilgilerini çekmek, dersidaha eğlenceli hale getirmek olduğu belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerininTürkçe derslerinde materyal kullanmasını engelleyen nedenlerin başında,materyal hazırlamanın çok zaman ve emek gerektirmesi, kullanmak istenilenaraç-gerecin okulda olmaması, okulda istenilen yeterlilikte bir kütüphaneolmaması gelmektedir.
The aim of this study is to examine the purpose and the status of theprimary school teachers’ using materials in Turkish lessons. The research issurvey design which one of the quantitative research methods. The population ofthe study is composed of classroom teachers who work in primary schools in thecity center of Yozgat in the academic year 2018-2019. Ten primary schools inYozgat city center were identified by cluster sampling method. A sample of 144primary school teachers working in these ten schools was formed. As a datacollection tool, developed questionnaire was used to determine the use of teachingmaterials in Turkish lessons. As a result of the research, it is stated thatthe use of teaching materials in Turkish lessons the efficiency of education ina very high level. It has been found that primary school teachers rarelyprepare teaching material in Turkish lessons. It was found out that primaryschool teachers used textbooks mostly in Turkish lessons and secondly they usedinteractive boards. The purpose of primary school teachers to use materials inTurkish lessons is mostly to attract students' interest and make the lessonmore fun. One of the reasons that prevent the use of materials by teachers isthat the material preparation requires a lot of time and effort, the tool andequipment to be used are not in the school, the lack of a library in theschool.