Açıklama:
Bu araştırmanın amacı, özel eğitimokul müdürlerinin değişim eğilimlerinin, demografik değişkenler açısındanfarklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırma, betimsel desendetasarlanmıştır. Araştırmanını evrenini Türkiye’deki 1362 özel eğitim okul müdürü,örneklemini ise tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 137 özel eğitim okulmüdürü oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, kişisel bilgi formuyla vedeğişimde girişimcilik, değişimi yararına inanma, değişime direnç ve statükoyukoruma olmak üzere dört boyuttan, 41 maddeden oluşan ve 5’li likert tipi birölçek olan Değişim Eğilimleri Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS21 paket programı kullanılarak Kruskal Wallis analiziyle test edilmiştir.Araştırma sonuçları, özel eğitim okul müdürlerinin değişim eğilimlerinin olumlu olduğunu; değişimeğilimleri alt boyutlarının daha önce görev yapılan eğitim kurumuna, öğrenimdurumuna ve alınan hizmet içi eğitim sayısına göre farklılaşmadığını; bunakarşın statükoyu koruma alt boyutunun mesleki kıdeme göre, değişimdegirişimcilik alt boyutunun ise yöneticilik kıdemine göre farklılaştığını ortayakoymuştur. Elde edilen sonuçlardan hareketle araştırmanın sonunda özel eğitimokul müdürlerinin değişim eğilimlerini arttırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.