Bu araştırmanın amacı,ilköğretim 4.-5.-6.-7. sınıf Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan aradisiplinlere yönelik sınıf öğretmenlerinin ve sosyal bilgiler öğretmenleriningörüşlerini belirlemektir. Bu araştırma kapsamında ilköğretim okullarındaokutulan sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan ara disiplinlerdenöğretmenlerin haberdar olma durumları ve araştırmaya katılan öğretmenlerin aradisiplinlere derslerinde yer verme durumları ortaya konmaya çalışılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu Ordu ilinde bulunan ilkokulların 4. sınıflarındagörev yapan 4 sınıf öğretmeni ve ortaokulların 5.-6. ve 7. sınıflarında görevyapan 8 sosyal bilgiler öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırmadesenlerinden biri olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler gönüllülükesasına dayanarak görüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Daha sonra eldeedilen veriler fenomonolojik analiz ile çözümlenmiştir. Ara disiplinuygulamalarının yapısını ve özünü ortaya koymak için görüşme formlarıylatoplanan araştırma verileri her soru başlığı altında tüm katılımcılarıngörüşleri dijital ortama aktarılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göreöğretmenlerin ara disiplinler konusunda sınırlı bilgiye sahip olduğu sonucunaulaşılmıştır. Öğretmenler programın yoğun olması, sınav odaklı çalışma, zaman kaygısıve sınıfların kalabalık olması gibi sebeplerden dolayı ara disiplinlerederslerinde çok fazla yer veremediklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin tamamıara disiplinlerin önemli ve gerekli olduğunu düşünmektedir; öğretim programıhafifletilirse, süre sıkıntısı ortadan kaldırılırsa ve ara disiplinlerkonusunda gerekli bilgilendirmeler yapılırsa, derslerinde ara disiplinleri işekoşabileceklerini belirtmişlerdir.
Thepurpose of this research is to determine primary school classroom teachers’ andsocial studies teachers’ opinions about inter curricular disciplines in the 4.-5.-6.and 7th grades Social Studies curriculum. Within the scope of thisresearch, it was tried to find out if the attendants have information about theinter curricular disciplines in the social studies curriculum taught inelementary schools and if the teachers include inter curricular disciplines intheir courses. The study's study group consisted of 4 classroom teachersworking in 4th grade classroom in primary schools and 8 socialstudies teachers working in 5. - 6. and 7th grade of secondaryschools in Ordu. In the study, phenomenology, one of the qualitative researchdesigns, was used. Collected data were gathered through interview forms on thebasis of volunteerism. Then the data were analyzed by phenomenological analysismethod. The opinions of all participants were transferred to the digital mediumunder each heading of the research data collected through interview forms toreveal the nature and structure of the inter curricular applications. Accordingto the findings obtained in the research, it is concluded that teachers havelimited knowledge about inter curricular disciplines. Teachers stated that theycould not give much room for inter curricular disciplines because of thereasons such as the intensity of the program, exam-oriented study, time anxietyand the fact that the classes are crowded. All of the teachers think that intercurricular disciplines are important and necessary; if the curriculum isalleviated, the time constraints are removed, and if the necessary inter-curriculardisciplinary information is provided, these disciplines can be employed intheir lessons.