Açıklama:
Araştırmanın amacı uzmanların PISA ve TIMMSsınavlarına, bu sınavların eğitim politikalarına ve öğretim programlarınaetkisine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma kapsamında PISA ve TIMMSsınavlarının içeriğine, sorularına, çeviri ve uygulama süreçlerine; ülkelerinsınavlardaki başarı durumları; sınav sonuçlarının eğitim sistemleri üzerindebaskı oluşturma durumları ve eğitim politika ve öğretim programlarını etkilemedurumlarına ilişkin akademisyen ve uzmanların görüşleri alınmıştır. Ayrıca katılımcılardansonuçlar doğrultusunda alınması gereken önlemlere ilişkin öneriler sunmaları istenmiştir.Araştırmanın çalışma grubu PISA ve TIMMS sınavları üzerine araştırmaları olanbeş akademisyen ile sınavların uygulama süreçlerinde görev alan beş uzman olmaküzere, toplam 10 kişiden oluşmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılartarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir.Görüşme formuyla elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmasonucunda, akademisyen ve uzmanların sınavların içerik ve kapsamının öğretimprogramlarına uygun olduğu, sonuçların eğitim sistemlerine ışık tuttuğu fakateğitim sistemlerinin başarı durumunu yargılamak için tek başına yeterliolmadığı ve sonuçların Türk eğitim sistemi üzerinde olumlu yönde bir baskıoluşturmadığı konusunda büyük oranda fikir birliğinde oldukları belirlenmiştir.Sınavların çeviri ve adaptasyon süreçlerine, sonuçlardan faydalanma, sınavsonuçları ile eğitim politikaları arasında ilişki kurma ve sınav sonuçlarınıngelecek eğitim politikalarını etkileme durumuna ilişkin görüş ayrılıklarıolduğu belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler: PISA,TIMMS, eğitim politikaları, öğretim programı