DSpace@MAKÜ

BİLİM KURGU FİLMLERİNİN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL OKURYAZARLIKLARINA VE BİLİME YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.creator TATLİ, Ercan
dc.creator ŞAHİN, Fatma
dc.date 2020-01-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:36Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:36Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/52091/551278
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3472
dc.description Bu çalışmada 20 fen bilgisi öğretmen adayına üç ayrı bilim kurgu filmi izletilerek filmlerin bilimsel okuryazarlığa ve bilime yönelik tutuma etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Biri bilimsel okuryazarlığı diğeri ise bilime yönelik tutumu ele alan 2 alt problemi olan bu çalışmanın ana problemi “bilim kurgu filmlerin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel okuryazarlıklarına ve bilime yönelik tutumlarına etkisi var mıdır?” şeklinde belirlenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemine başvurulmuş ve deneysel desenlerden biri olan “tek grup öntest-sontest yarı deneysel desen” kullanılmıştır. Bu desene bağlı olarak çalışmada, nicel ve nitel veriler birlikte toplanıp analizler ayrı ayrı yapılmıştır. 5 hafta süren veri toplama sürecinde veriler araştırmacı tarafından hazırlanan kavram testleri ile toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler “ilişkili örneklemler için t-testi” ile nitel veriler ise “içerik analizi” ile çözümlenerek alt problemlere yanıt verebilecek bulgulara dönüştürülmüştür. Alanyazındaki çalışmalar ışığında yorumlanan bulgulardan bilim kurgu filmlerin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel okuryazarlıkları ve bilime yönelik tutumları üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/953454
dc.source Issue: 53 488-514 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Bilim kurgu filmi,bilimsel okuryazarlık,Blimsel Tutum
dc.title BİLİM KURGU FİLMLERİNİN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL OKURYAZARLIKLARINA VE BİLİME YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account