Bir hedef dilin iletişim aracı olarakkullanılmasının önündeki engellerden biri de telaffuz sorunlarıdır. YabancılaraTürkçe eğitiminde telaffuz eğitimine ne kadar ve nasıl yer verilmesi gerektiğisorularına cevap arayan bu yazıda; “konuşma”, “boğumlama”, “telaffuz”,“diksiyon” kavramlarının anlamları incelenmiş, literatür taraması yöntemikullanılarak yabancı dil öğretiminde telaffuz eğitimi ile ilgili bir bakışgeliştirilmeye çalışılmıştır. Yabancılara Türkçe öğretmek için hazırlanan derskitaplarında telaffuz eğitiminin nasıl ve ne kadar yer aldığıyla ilgili birçerçeve çizmek üzere, “Gazi Yabancılar İçin Türkçe / A1 Temel Düzey”, “Yediİklim Türkçe A1 Seviye Ders Kitabı” ve “İstanbul / Yabancılar İçin Türkçe” adlıders kitapları yanında Ankara Üniversitesi Tömer tarafından hazırlanan “YabancıDil Olarak Türkçe Öğretim Programı”, incelenmiştir. Telaffuz eğitiminin dilöğretim yaklaşımlarındaki yeri saptanmaya çalışılmış, telaffuz eğitimi içinkullanılabilecek stratejiler ve uygulanabilecek etkinlikler önerilergetirilmiş, yabancılara Türkçe öğretiminde telaffuzeğitiminin A1 düzeyinden itibaren süreç içinde tekrarlanan ve birbirinitamamlayan etkinlikler halinde müfredatla bütünleşik olarak verilmesi gerektiğisonucuna ulaşılmıştır.
One of the barriers for using a target language asa communicative tool is that issues of pronunciation. The meaningof the concepts of speech, articulation, pronunciation, diction was examined,in this article, which aims to answer the questions of how and how much to giveplace to pronunciation training in Turkish education for foreigners, and it hasbeen tried to develop an overview of pronunciation education in foreignlanguage teaching by using the literaturesurvey method. In order to draw a frame on how and how much training ofpronunciation is take place in the textbooks prepared for teaching Turkish forforeigners; “Gazi, Turkish for Foreigners / A1 Basic Level”, and “Yedi İklimTurkish A1 Level Course Book”, and ”Istanbul / Turkish for Foreigners“, and“Turkish Curriculum as a Foreign Language” preparedby Ankara University, were examined. It has been tried to determine the role ofpronunciation education in language teaching approaches, and recommendationshave been made for strategies that can be used for pronunciation education andactivities that can be applied. İt has been concluded that the pronunciationeducation in Turkish teaching for foreigners should be taken from the A1 level and repeated within the process andintegrated with the curriculum.