TURGUT, Özden; Afyon Kocatepe Üniversitesi; ERASLAN ÇAPAN, Bahtiyar; Anadolu Üniversitesi
Açıklama:
Bu çalışmanın amacı, ergenlerde psikolojiksağlamlık düzeyinin yordayıcılarının incelenmesidir. Veriler, Afyonkarahisar ilmerkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı liselerde öğrenim görmekte olan 1022lise öğrencisinden toplanmıştır. Çalışmanın katılımcıları 533’ü kız (% 52) ve489’u erkek (% 48) olmak üzere 1022 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmadaergen psikolojik sağlamlığını ölçmek için Ergen Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği,sosyal destek algısını ölçmek için Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, okulbağlılığını ölçmek için Okul Bağlılığı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formukullanılmıştır. Veriler korelasyon ve hiyerarşik regresyon analizi ileincelenmiştir. Bulgulara göre, algılanan sosyaldestek ve okul bağlılığının, ergenlerde psikolojik sağlamlığın anlamlıyordayıcıları olduğu saptanmıştır. Cinsiyet ve önemli yaşam olayı yaşamanın iseergenlerde psikolojik sağlamlığın anlamlı yordayıcısı olmadıkları bulunmuştur.Bulgular alan yazın ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.