Açıklama:
Bu araştırmanınamacı, ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri öz-yeterlik algılarınıbelirlemeye yönelik Likert tipi bir ölçek geliştirmektir. Araştırma 2016-2017eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Burdur il merkezinde öğrenim gören 387 5.ve 6. sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Ölçeğin kapsam ve görünüş geçerliliğiiçin uzman görüşü alınmış, yapı geçerliliği için açımlayıcı faktör analizi(AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmıştır. AFA sonucunda, toplamvaryansın %45.90’ını açıklayan 30 maddelik tek faktörlü bir yapı eldeedilmiştir. DFA sonucunda elde edilen bulgular ise yapının yeterli uyumindekslerine sahip olduğunu göstermiştir. %27 üst ve %27 alt grupların maddeortalama puanları arasında yapılan t testi sonuçlarına göre, farkların tüm maddeleriçin anlamlı olduğu ortaya çıkmıştır. Ölçeğin güvenilirliği için Cronbach Alphaiç tutarlılık katsayısı hesaplanmış ve testi yarılama yöntemi kullanılmıştır.Tüm ölçeğe ait Conbach Alpha iç tutatlılık katsayısı .90 olarak bulunmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlar, ölçeğin ortaokul öğrencilerininbilişim teknolojileri öz-yeterlik algılarını ölçmek amacıyla kullanılabilecekgeçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.