dc.creator |
ÖZCAN, Zeynep Çiğdem; İstanbul Medeniyet Üniversitesi |
|
dc.creator |
KILIÇ, Çiğdem; İstanbul Medeniyet Üniversitesi |
|
dc.creator |
OBALAR, Selda; Teletaş İlkokulu |
|
dc.date |
2018-02-15T00:00:00Z |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-19T09:04:34Z |
|
dc.date.available |
2020-10-19T09:04:34Z |
|
dc.identifier |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/35179/322223 |
|
dc.identifier |
10.21764/maeuefd.322223 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/11672/3463 |
|
dc.description |
Bu çalışmanınamacı öğrencilerin bileşik kesirleri sayı doğrusu üzerinde gösterirken yapmışoldukları hatalarını belirleme ve gidermede yeni bir yöntem olan açıklayıcı ipuculuuyarıcılarla desteklenmiş çözümlü örneklerin matematik performansına olanetkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın verileri 3 aşamadatoplanmıştır. Aşama 1’ de öğrencilerden bileşik kesrini sayı doğrusu üzerindegöstermeleri istenmiştir. Aşama 2’de 4tane açıklayıcı ipuculu uyarıcılarla desteklenmiş çözümlü örneklerin ardındasıra sende soruları ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın son aşaması olan 3. aşamadaise 5 öğrenci ile klinik görüşmeler yapılmıştır. Araştırmadan elde edilensonuçlara bakıldığında aşama 1’de bileşik kesri sayı doğrusunda doğru birbiçimde gösteremeyen öğrencilerin kendilerine sunulan açıklayıcı ipuculuuyarıcılarla desteklenmiş çözümlü örneklerin ardından kesirleri sayı doğrusuüzerinde doğru bir biçimde gösterebildikleri gözlenmiştir. Klinik görüşmelerdenelde edilen sonuçlara bakıldığında ise, öğrencilerin bu uygulamaya olumlugörüşler bildirdikleri görülmektedir. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
tr |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy University |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |
|
dc.relation |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/424743 |
|
dc.source |
Issue: 45
1-22 |
en-US |
dc.source |
1302-8944 |
|
dc.source |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
|
dc.subject |
Bileşik kesir,sayı doğrusu,açıklayıcı ipuculu uyarıcılar |
|
dc.title |
Öğrencilerin Matematikteki Hatalarını Belirleme ve Gidermede Açıklayıcı İpuçlarıyla Desteklenmiş Çözümlü Örnekler |
tr-TR |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|