DSpace@MAKÜ

Anne ve Babaların Okul Öncesi Eğitimden Çocuklarının Gelişimine Yönelik Beklentileri

Show simple item record

dc.creator ÖZEN ALTINKAYNAK, Şenay
dc.creator YANIKLAR, Cengiz
dc.date 2014-07-11T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:33Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:33Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19403/206220
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3454
dc.description Bu araştırmanın amacı, anne ve babaların okul öncesi eğitimden çocuklarının gelişimine yönelik beklenti düzeylerini belirlemek ve elde edilen sonuçlar ışığında öneriler geliştirmektir. Araştırmanın örneklemini M.E.B’e bağlı ilköğretim okullarındaki anasınıflarına ve bağımsız anaokullarına çocukları devam eden 108 anne ve 92 baba oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anketle toplanmıştır. Araştırma sonucunda; anne ve babaların okul öncesi eğitimden çocuklarının gelişimine yönelik beklentilerinin benzer düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bu beklentilerin annenin çalışma durumu değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelendiğinde; sosyal-duygusal gelişim ve psikomotor gelişim alanları dışında diğer gelişim alanına yönelik anne ve babaların beklenti düzeyleri arasında farklılık olmadığı belirlenmiştir.
dc.description This study was conducted to determine the parents’ levels of expectations from their children’s preschool education and to provide suggestions from the analysis of the data. In this study, the scanning model was employed. The research sample comprised108 mothers and 92 fathers whose children attend primary schools and independent preschools. The data were collected using an interview questionnaire developed by the researchers. The frequency and percentage values of the data were calculated, and the expectation levels of the mothers and fathers regarding the socio-emotional, language, self-care, cognitive and psychomotor development of their children were presented in the form of frequencies and percentages. To sum up, the results of the study show that mothers and fathers have similarly positive expectations from preschools for their children’s development. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181453
dc.source Issue: 30 56-72 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Okul öncesi eğitim,anne ve babalar,beklentiler,gelişim alanları
dc.subject Preschool education,parents,expectations,development area
dc.title Anne ve Babaların Okul Öncesi Eğitimden Çocuklarının Gelişimine Yönelik Beklentileri tr-TR
dc.title The Expectations Of Parents From Preschool Education Regarding Their Children’s Development en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account