AçıkErişim@MAKÜ

ATAMA BEKLEYEN ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM DOYUMUNU YORDAYICI DEĞİŞKENLERİN İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ŞAR, Ali
dc.creator IŞIKLAR, Abdullah
dc.creator AYDOĞAN, İsmail
dc.date 2012-07-10T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:32Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:32Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19396/206049
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3452
dc.description Son zamanlarda atanamama problemi, öğretmen adayları için ciddi sorun haline gelmekte ve onların yaşam doyumlarını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu araştırmada atama bekleyen öğretmen adaylarının yaşam doyumlarını yordayıcı değişkenler olarak, umutsuzluk, öğrenilmiş çaresizlik ve belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyleri incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda farklı branşlardan 300’ü kadın ve 410’u erkek olmak üzere toplam 710 atama bekleyen öğretmen adayı araştırma kapsamına alınmıştır. İlişkisel tarama modeline dayalı olarak yapılan çalışma sonuçlarına göre, umutsuzluk ve belirsizliğe tahammülsüzlük atama bekleyen öğretmen adaylarının yaşam doyumunu önemli derecede yordarken, öğrenilmiş çaresizliğin yaşam doyumunu önemli derecede yordamadığı bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre önerilerde bulunulmuştur.
dc.description Recently, the problem of being unassigned has become a serious matter for teacher candidates and it has affected their life satisfaction negatively. In this study, it has been examined the levels of their desperetaness, learned helplessness, and intolerance to indefineteness as variables that predict the life satisfaction of teacher candidates waiting for assignment. In accordance with this purpose, in total 710 teacher candidates waiting for assignment in different branches, 300 of them are women and 410 of them are men, have been included in the scope of research. According to the results of the studies based on relational screening model, it has been found that desperetaness and intolerance to indefineteness predict the life satisfaction of teacher candidates waiting for assignment significantly while learned helplessness does not predict life satisfaction substantially. It has been made suggestions according to the results of research.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181377
dc.source Volume: 1, Issue: 23 257-271 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Yaşam doyumu,umutsuzluk,öğrenilmiş çaresizlik,belirsizliğe tahammülsüzlük
dc.subject life satisfaction,desperateness,learned helplessness,intolerance to indefineteness
dc.title ATAMA BEKLEYEN ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM DOYUMUNU YORDAYICI DEĞİŞKENLERİN İNCELENMESİ tr-TR
dc.title THE EXAMINATION OF VARIABLES THAT PREDICT LIFE SATISFACTION OF TEACHER CANDIDATES WAITING FOR ASSIGNMENT en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım