Açıklama:
Bu çalışmanın amacı kadrosu Bilgisayar veÖğretim Teknolojileri Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalı veEğitim Bilimleri Bölümünde bulunan öğretim üyelerinin 2017 ÖSYS sonuçlarısonrasındaki kontenjan durumlarına ilişkinin görüşlerinin belirlenmesidir.Araştırma nitel desende oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubu Ahi EvranÜniversitesi ve Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakülteleri’nden uygunörnekleme ile seçilmiş 14’ü kadın (%30,4) 32’si erkek (%69,6) öğretim üyesindenoluşmaktadır. Verilerin incelenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda Öğretim üyelerinin Bilgisayar ve Eğitim Teknolojilileri veFen bilgisi eğitimi programlarının kontenjan doluluk oranlarının azalmasınınnedenlerine ilişkin görüşleri incelendiğinde; ilgili alanlardaki istihdamsorunlarını, eğitim fakültelerine getirilen 240.000 başarı sıralaması barajını,yönetim organlarının kontenjanlarla ilgili planlama ve eğitim politikalarındakieksikliklerini, toplumdaki öğretmenlik mesleğine ilişkin bakış açısı vemesleğin koşullarını, ilgili bölümlere öğrenci alımındaki puan türündekideğişikliği, ilgili puan türlerinde öğrencilerin tercih edebileceği programsayısının fazla olmasını, ilgili bölümlerin mezuniyet sonrası için öğrencileringelecek beklentilerini karşılayamadığını ve ilgili bölümlerin doğru tanıtımlarınıngerçekleştirilmediğini vurguladıkları görülmektedir