AçıkErişim@MAKÜ

Deconstructing Map: The Nature of Maps in Teachers? Opinions

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ÖZTÜRK, Mustafa
dc.creator EROĞLU, Esra
dc.date 2013-04-08T11:23:19Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:28Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:28Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19398/206154
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3433
dc.description Maps are one of the main means to show human, physical and economical features and patterns of a place and to analyse these patterns. Due to this, maps are the second most-commonly-used learning material in geography classes after textbooks. Although being very important in geography and geography teaching, the nature of maps and traditional ideas about cartographic representation are not discussed adequately in Turkish context. In this study, first, the nature of mapping and value-laden nature of maps are examined. Then, opinions of geography teachers about these issues are presented and discussed. The data used in this study is collected through semi-structured interviews with twenty geography teachers. According to the findings, the teachers approach the maps in a traditional way and consider maps as objectives entities that are not value-laden.
dc.description  Haritalar herhangi bir yerde var olan beşeri, fiziki ve ekonomik özellikler ile bunların dağılışını göstermenin ve analiz etmenin etkili yollarından birisidir. Nitekim genellikle coğrafya öğretmenlerinin derslerinde ders kitabından sonra kullandığı en önemli materyal haritalardır. Haritalar coğrafya ve coğrafya öğretimi için çok önemli olmasına karşın haritaların doğası ve kartografik temsille ilgili geleneksel bazı düşünceler Türkiye'de yeterince tartışılmamıştır. Bu bağlamda bu çalışmada harita yapım işinin doğası üzerinde durulduktan sonra haritaların nasıl değer yüklü olabileceği belirtilecektir. Ardından coğrafya öğretmenlerinin bu bağlamdaki fikirleri sunulacak ve tartışılacaktır. Bu çalışmada kullanılan veriler yirmi coğrafya öğretmeni ile yüz yüze yapılan yarı-yapılandırılmış mülakatlarla toplanmıştır. Bulgular incelendiğinde öğretmenlerin haritalara geleneksel bir şekilde yaklaştığı ve haritaları objektif- değer taşımayan araçlar olarak gördükleri belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Harita, coğrafya, coğrafya eğitimi, öğretmen, yapıçözümü 
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181429
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181428
dc.source Volume: 1, Issue: 25 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title Deconstructing Map: The Nature of Maps in Teachers? Opinions en-US
dc.title Haritayı Yapıçözümüne Uğratmak: Öğretmen Görüşlerine Göre Haritanın Doğası tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım