AçıkErişim@MAKÜ

An Overview of Postgraduate Thesis within the Field of Pre-School Education in Turkey (2002-2011)

Basit öğe kaydını göster

dc.creator AHİ, Berat
dc.creator KILDAN, A. Oğuzhan
dc.date 2013-11-11T14:34:03Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:27Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:27Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19400/206141
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3426
dc.description The purpose of this study is to investigate the post-graduate theses in the main branches of pre-school teaching and pre-school education in Turkey. In this context 77 graduate theses done in the last decade will be grouped in several ways and will guide future research methods. The sample of the study was determined with criterion sampling which is one of the purposively sampling strategies. ?Supervisor Review Form? was developed by the researchers fort he purpose of the study examine the theses than are reached. The frequancy (f) was used in data analysis process and displayed on graphs. As a result of yhe research findings, it was found that total 77 theses from different universities were carried out in two main branches, mostly children were studied with these theses, qualitative research techniques were widely used, a descriptive and differential statistics were benefited, majority of theses were made without any support and studies were conducted in very few cities as a study area in Turkey.
dc.description   Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de okul öncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Bu bağlamda son on yıl içerisinde yapılan 77 lisansüstü tezi çeşitli açılardan gruplandırılmıştır. Bu araştırma, nitel bir araştırma olup veriler doküman incelemesi tekniğiyle toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi amaçsal örnekleme stratejilerinden biri olan ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Ulaşılan tezleri incelemek üzere araştırmacılar tarafından çalışmanın amacına yönelik bir "Tez İnceleme Formu" geliştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans (f)'dan yararlanılmış ve grafikler üzerinde gösterilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim alanında on farklı üniversiteden toplam 77 tezin yürütüldüğü, tezlerde çalışma grubunun sıklıkla çocuklar olduğu, nitel araştırma tekniklerinin yoğun olarak kullanıldığı, tanımlayıcı ve fark istatistiklerinden faydalanıldığı, tezlerin büyük bir bölümünün herhangi bir destek alınmadan yapıldığı ve çalışma alanı olarak Türkiye genelinde çok az sayıda ilde çalışmaların yürütüldüğü sonuçlarına ulaşılmıştır.    
dc.format application/pdf
dc.language en
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181423
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181422
dc.source Volume: 1, Issue: 27 23-46 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject okul öncesi eğitim,lisansüstü tezler,yüksek lisans tezi,doktora tezi,tez inceleme
dc.title An Overview of Postgraduate Thesis within the Field of Pre-School Education in Turkey (2002-2011) en-US
dc.title Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (2002-2011) tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım