AçıkErişim@MAKÜ

Geometri Öğretiminde Google SketchUp Yazılımının Kullanılması

Basit öğe kaydını göster

dc.creator KURTULUŞ, Aytaç
dc.creator UYGAN, Candaş
dc.date 2016-12-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:24Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:24Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/26849/282357
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3407
dc.description Bu araştırmanın amacı sıklıkla mühendislik ve mimarlık gibi alanlarda kullanılan Google SketchUp (GSU) yazılımının Geometri konularından katı cisimlerin öğretiminde kullanılabilirliğini değerlendirmektir. Buradan hareketle öğrencilerin bu yazılımı kullanarak tamamlayacakları probleme dayalı etkinlikler tasarlanmıştır. Bu etkinlikler Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programındaki 24 birinci sınıf öğrencisine uygulanmış ve uygulama süreci araştırmacılar tarafından değerlendirilmiştir. Bununla birlikte yapılan uygulamalara ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri alınmıştır. Süreç incelendiğinde yazılımın katı cisimler konusunun öğretiminde etkin bir şekilde kullanılabileceği gözlemlenmiştir. Gözlem sonuçlarına göre GSU’nun konunun öğrenilmesinde getirdiği avantajlar; öğrencilerin çizimleri verilen cisimleri, dinamik ortamda kolayca oluşturabilmeleri, döndürebilmeleri, parçalayabilmeleri, onların düzlemsel kesitlerini alabilmeleri ve üzerlerinde çizim yapabilmeleridir.. Programın eksiklikleri olarak da açılımları verilen cisimlerin oluşturulmasının ve tersine verilen kapalı cismin açılımını oluşturmanın zorluğu olarak belirlenmiştir. Alınan görüşlerde de öğretmen adaylarının büyük bölümü yazılımda cisimlerin manipüle edilebilmesinin, 3B ortamda çalışılmasının, yazılımın kolay kullanılabilir olmasının ve 3B düşünmeyi sağlamasının GSU destekli uygulamaların güçlü yönleri olduğunu ifade etmişlerdir. Bununla beraber öğretmen adaylarının önemli bir bölümü yazılımı kullanmayı öğrenmenin zaman aldığını, yazılımı kullanmanın zor olduğunu, yazılımın zaman zaman yavaşladığını ve yüzey açılımlarını doğrudan yapan bir araç bulunmadığını belirtmişlerdir. Buradan hareketle GSU yazılımının matematik öğretmeni adaylarına alternatif bir öğretim aracı olarak öğretilebileceği; yazılımın ilköğretim ve ortaöğretim düzeylerindeki öğretimlerde de kullanılabilirliliğinin araştırılabileceği ve GSU’nun diğer geometri yazılımları ile karşılaştırıldığı veya birlikte kullanıldığı farklı çalışmaların yapılabileceği düşünülmektedir.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/264206
dc.source Issue: 40 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title Geometri Öğretiminde Google SketchUp Yazılımının Kullanılması tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım