AçıkErişim@MAKÜ

OKUL BAŞARISINA OKUL YÖNETİCİSİNİN ETKİSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator BABAOĞLAN, Emine
dc.creator NALBANT, Aygül
dc.creator ÇELİK, Ejder
dc.date 2017-09-29T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:21Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:21Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/31552/345827
dc.identifier 10.21764/efd.82932
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3392
dc.description Okulların etkililiği üzerinde oldukça fazla etki gücü bulunan okul yöneticilerinin okuldaki başarıya etkisini belirlemek bu araştırmanın çıkış noktasını oluşturmuştur. Araştırmada ayrıca öğretmen görüşlerine göre ideal müdür özelliklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu amaca ulaşmak için araştırma problemi şöyle belirlenmiştir: 1.Okul müdürü okuldaki işleyişi hangi alanlarda ve ne şekilde etkilemektedir? 2.Bir müdür nasıl olmalıdır, hayalinizdeki müdürü anlatınız?Araştırmanın çalışma grubu Yozgat il merkezinde ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerdir. Yozgat il merkezinde çalışan 30, ilçede çalışan 10 öğretmen olmak üzere toplam 40 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyetine bakıldığında 13’üi kadın, 27’si erkektir. Öğretmen görüşlerine göre okul yöneticisinin liderlik yapması, organize etmesi ve okulun işleyişini düzenlemesi okuldaki başarıyı etkileyen en önemli etkenlerden biridir. Bunun yanında okuldaki işleyişe ve başarıya okul müdürünün etkisi okul müdürünün çalışanları ve öğrenciyi güdülemesi, okulun fiziki ortamını hazırlaması ve pozitif iletişim kurmasıyla olmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin ideal okul müdüründe olmasını istedikleri ve sıklıkla ifade ettikleri özellikler ise okul müdürünün çalışanları desteklemesi, liyakatli olması, disiplinli-ilkeli olması, katılımcı-demokratik yönetici olması, sorunlara çözüm üretebilmesi, çalışkan olması, vizyon- hedef belirlemesi, liderlik edebilmesi, yönlendirebilmesi, pozitif olması, risk alması, girişimci olması, öğretmenin çalışabileceği imkan ve koşulları hazırlaması, olumlu bir okul iklimi oluşturması, iradeli-dirençli olması ve çalışanların güvenmesi - dürüst olmasıdır. Anahtar kelimeler: Okul müdürü, etkili okul, başarılı okul, okulda başarı, ideal müdür.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/353435
dc.source Issue: 43 93-109 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title OKUL BAŞARISINA OKUL YÖNETİCİSİNİN ETKİSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım