AçıkErişim@MAKÜ

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE GÖREV YAPAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ATEŞ, Murat
dc.date 2017-06-15T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:19Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:19Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/30534/330332
dc.identifier 10.21764/efd.70905
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3384
dc.description Millî Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi’nde özel yetenekli öğrenci, zekâ, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren öğrenci olarak tanımlanmaktadır. Yaşıtlarından farklı özelliklere sahip olan bu öğrencilerin, var olan potansiyellerini kullanmaları ve geliştirebilmeleri için farklılaştırılmış bir eğitim programı gerekmektedir. Ülkemizde bu Bilim ve Sanat Merkezleri ile karşılanmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı bünyesindeki Bilim ve Sanat Merkezlerine yönelik hazırlanan yönergede eğitim hizmetlerinin özel yetenekli öğrencilerin performansları ve eğitim ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanacak bireyselleştirilmiş eğitim programlarına (BEP) göre bire bir ve/veya grup eğitimi şeklinde yürütüleceği ifadesi bulunmaktadır. Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesinde de ilkeler başlığı altında yer almasına rağmen bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hakkında yapılmış çalışmaların yalnız zihinsel engelliler ya da öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler ile ilgili olduğu ve üstün zekâlı/yetenekli öğrenciler ile ilgili bir BEP araştırması yapılmadığı görülmektedir. Araştırmanın amacı Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan Türkçe öğretmenlerinin BEP hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmaya Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan 19 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Çalışma grubundaki bu 19 öğretmen ile gönüllülük esasına göre görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma ile Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan Türkçe öğretmenlerinin BEP hazırlamadaki en büyük zorluğu öğrenci sayısı ve zaman sorunu olarak gördükleri; bir kısmının BEP’i gereksiz ve faydasız buldukları, BEP hazırlama ile ilgili herhangi bir eğitim almadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Bilim ve sanat merkezi, Türkçe eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim planı
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/327622
dc.source Issue: 42 211-225 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE GÖREV YAPAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım