BALÇIN, Muhammed; MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÇANAKYAYLA KÖYÜ ORTAOKULU; ERGÜN, Ayşegül; MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Açıklama:
Buaraştırmada Fen bilgisi öğretmen adaylarının materyal geliştirme konusundasahip oldukları TPAB öz-yeterliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırmada kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin altı coğrafibölgesindeki on iki devlet üniversitesinin üçüncü ve dördüncü sınıfında öğrenimgörmekte olan 510 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracıolarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Fen Bilgisi Öğretmen AdaylarınınMateryal Geliştirme Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB)Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenadaylarının kendilerini en yeterli gördükleri TPAB özyeterlik boyutu alanbilgisi olarak tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının TPAB özyeterlikdüzeylerinin PAB ve TPB boyutlarında çok iyi; diğer boyutlarda ise iyi olduğubelirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarınınmateryal geliştirme konusunda sahip oldukları TPAB öz-yeterlik düzeylerinin mezunolunan lise türü, bilgisayara sahip olma durumu, bilgisayar kullanma süresi ve bilgisayarkullanma düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği; cinsiyet,genel not ortalaması, sınıf düzeyi ve internet erişimi sağlanan yerdeğişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir.