Description:
2013 yılı fen bilimleri öğretim programında yaşam becerileriarasında “girişimcilik” kavramına doğrudan yer verilmiştir. Devamında 2017yılında yayınlanan taslak fen bilimleri öğretim programında da “girişimcilik”kavramı ve bu kavramla bağlantılı olan “inovasyon” ve “mühendislikuygulamaları” gibi kavramlara da yer verilmesinin planlanması dikkatçekmektedir. Bu durum girişimcilik kavramı ve bu kavramın kapsadığı özelliklereolan ilginin arttığını göstermektedir. Dolayısıyla geleceğin öğretmenleri olanöğretmen adaylarının bu özelliklere ne ölçüde sahip olduklarını düşündüklerimerak konusudur. Bu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarınıngirişimci özelliklerini kendi değerlendirmeleri ile belirlemektir. Budoğrultuda araştırma nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Araştırmadaveriler araştırmacı ve uzman görüşlerine dayalı olarak geliştirilen “GirişimciÖzellik Öz Değerlendirme Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmasonucunda araştırmaya katılan fen bilimleri öğretmen adaylarının büyük birçoğunluğu kendilerinde sorumluluk alma, yenilikçi olma, bağımsız hareketedebilme, etkili iletişim kurma, kendine güven, takım çalışması, yaratıcı olma,başarı ihtiyacı gibi özelliklerin bulunduğunu belirtmiştir. Diğer taraftan riskalma, belirsizliğe karşı toleranslı olma ve liderlik özellikleri açısından ise fenbilimleri öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu bu özelliklere sahipolmadıklarını dile getirmiştir.