AçıkErişim@MAKÜ

The Effect Of 4MAT Learning Style Model On Academic Achievement And Permanence While Teaching “Fractions”

Basit öğe kaydını göster

dc.creator AYDINTAN, Sırrı
dc.creator ŞAHİN, Harun
dc.creator UYSAL, Funda
dc.date 2012-06-21T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:13Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:13Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19396/206065
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3362
dc.description This research aims to determine the effect of 4MAT learning style model academic achievement and permanence while teaching “fractions” in Mathematics at elementary schools 6th grade. Controlled pre-test and post-test model was used based on the experimental method in the research. For the experimental group learning and teaching activities related to 4MAT learning style model is arranged. On the other hand, for the control group the arranged activities are designed according to traditional education. This research is conducted in a primary school affiliated to ministry of education in the second semester of 2007-2008 academic year in Ankara. The study group is composed of 58 students, 29 of which are in experimental group and 29 of which are in control group. 25 item-achievement test was applied to the groups as pre-test before teachings, post-test after 8- hours teaching and permanence-test 1 month later after post-test. It was revealed that the academic achievement of the experimental group taught based on 4MAT learning style model increased much more than the control group taught in a traditional way. On permanence, it was revealed that 4MAT learning style model is more effective than traditional teaching.
dc.description Bu araştırma ile ilköğretim 6. sınıf matematik dersine ilişkin “kesirler” konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada deneysel yönteme dayalı, kontrollü ön-test ve son-test modeli kullanılmıştır. Deney grubuna 4MAT öğrenme stili modeline uygun öğrenme-öğretme etkinlikleri düzenlenmiştir. Kontrol grubuna ise geleneksel öğretime uygun etkinlikler düzenlenmiştir. Bu araştırma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılının 2. yarıyılında Ankara ilinde MEB’e bağlı bir ilköğretim okulunda yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; deney grubunda 29 ve kontrol grubunda 29 öğrenci olmak üzere, toplam 58 öğrenci oluşturmaktadır. 25 maddelik başarı testi, gruplara öğretimleri öncesinde ön-test, 8 ders saatlik öğretim sonrasında son-test, son-testten 1 ay sonra ise kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. 4MAT öğrenme stili modeline dayalı öğretim gören deney grubunun akademik başarısının, geleneksel öğretim gören kontrol grubunun akademik başarısından daha fazla arttığı görülmüştür. Kalıcılık üzerinde, 4MAT öğrenme stili modeline dayalı öğretimin geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181389
dc.source Volume: 1, Issue: 23 408-427 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject 4MAT Learning Style Model,Fractions,Traditional Teaching
dc.subject 4MAT Öğrenme Stili Modeli,Kesirler,Geleneksel Öğretim
dc.title The Effect Of 4MAT Learning Style Model On Academic Achievement And Permanence While Teaching “Fractions” en-US
dc.title 'Kesirler' Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğrenme Stili Modelinin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım