AçıkErişim@MAKÜ

TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator DİREKCİ, Bekir
dc.creator ŞİMŞEK, Bilal
dc.creator AYVALLI, Merve
dc.date 2020-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:12Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:12Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/57315/769481
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3360
dc.description Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmenlerinin teknoloji, pedagoji ve alan bilgisi yeterlik düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Antalya il ve ilçe merkezlerinde devlet okullarında görev yapmakta olan ve gönüllü olarak katılım gösteren 497 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki 268 öğretmenden alınan veriler açımlayıcı faktör analizinde, 231 öğretmenden alınan veriler doğrulayıcı faktör analizinde kullanılmıştır. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin Teknoloji Destekli Pedagojik ve Alan Bilgisi, Pedagojik Alan Bilgisi, Teknoloji Bilgisi, Alan Bilgisi ve Pedagoji Bilgisi olmak üzere 5 boyut ve 46 maddeden oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. AFA sonucunda hesaplanan Cronbach α iç tutarlılık anlamında güvenirlik katsayıları sırayla 0.95, 0.92, 0.85, 0.84, 0.85 olarak belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ise, χ2/sd 2.12, CFI 0.97, RMSEA 0.070, NFI 0.94 ve NNFI 0.96 olarak hesaplanmıştır. DFA sonucunda hesaplanan Cronbach α iç tutarlılık anlamında güvenirlik katsayıları sırayla 0.95, 0.93, 0.77, 0.83, 0.87 olarak belirlenmiştir. Sonuçlar değerlendirildiğinde ölçeğin geçerliği ve güvenirliğinin sağlandığı ve Türkçe öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi yeterlik düzeylerini ortaya koyabileceği belirlenmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1201947
dc.source Issue: 56 272-291 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Türkçe eğitimi,Teknolojik pedagojik alan bilgisi,Türkçe öğretmenliği,Ölçek,Güvenirlik,Geçerlik
dc.title TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım