Buçalışma, öğretmenleri kendi aralarında çok yönlü iletişim içerisinde olmayateşvik etmek için daha otantik yansıtıcı yaklaşımların uygulanması gerektiği,ve blogların, bu bağlamda, ortak ilgi alanlarını paylaşan kişilerle işbirliğive etkileşim yoluyla bilginin inşasına ve eleştirel düşüncenin gelişimineolanak sağlayacak bir dönüştürücü eğitim öğretim tekbolojisi olduğu inancıüzerine kurulmuştur. Bu nedenle, 12 haftalık bu örnek olay çalışması,Öğretmenlik Uygulaması dersinde yansıtıcı uygulama desteği olarak kullanılanblogların, İngilizce öğretmen adaylarının eleştirel yansıtıcı düşünme düzeyiniartırıp artırmayacağını incelemeyi amaçlamaktadır. Öğretmen adaylarınınyansıtıcı blog yazıları ve yorumlardan oluşan arşivsel kayıtları,çalışma-öncesi ve sonrası yapılan görüşmeler ve araştırmacı tarafından çalışmasüresince tutulan gözlem notları bu çalışmanın veri toplama yöntemlerinioluşturmaktadır. Bu çalışmanın sonuçları blogların öğretmen adaylarınınyansıtıcı düşünmelerini olumlu bir şekilde desteklediğini göstermektedir. Tümöğretmen adayları blog yazılarında belirli bir seviyeye kadar yansıtıcıbulunmuşlardır. Ancak, yansıtıcı düşünme derecelerinde bireysel farklar damevcuttur. Bu sonuçlar, blog yazarlığının öğretmen eğitimi programlarındayansıtıcı uygulamayı desteklemek için nasıl kullanılabileceği konusundakianlayışımıza katkıda bulunan sonuçları ortaya koymaktadır.
This study was based on a belief grounded in theliterature that more authentic reflective approaches should be implemented inorder to encourage teachers to engage in many-way conversations with and withinthemselves, and that blogs as a transformational technology for teaching andlearning can facilitate critical thinking and knowledge construction throughinteraction and collaboration with others with a shared interest. Thus, this12-week-long case study seeks to examine whether the use of blogs as supportfor reflective practice in a Practicum course could enhance the level ofcritical reflection that the pre-service English language teachers wereinvolved in. Data collection consisted of archival records of pre-serviceteachers’ reflective blog posts and comments, pre- and post-study interviewswith pre-service teachers and field notes taken by the researcher. The resultsof this study indicate that blogging supports the pre-service teachers’reflectivity positively. All of the pre-service teachers are found to bereflective to a certain extent in their blog postings. However, there aredifferences in the degree of reflection they are engaged in. These resultsreveal specific evidence that contribute to our understanding of how bloggingmight be incorporated as to support for reflective practice in teachereducation programs.