dc.creator |
ALTUNAY, Esen |
|
dc.date |
2020-07-31T00:00:00Z |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-19T09:04:10Z |
|
dc.date.available |
2020-10-19T09:04:10Z |
|
dc.identifier |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/56204/647056 |
|
dc.identifier |
10.21764/maeuefd.647056 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/11672/3356 |
|
dc.description |
Araştırmanın amacı okul yöneticilerinin ders denetimlerine ilişkin okulyöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemek ve öneriler sunmaktır. Araştırmanındeseni genel tarama desenidir. Araştırmanın evrenini, İzmir ili Bornova İlçesi'ndeMilli Eğitim Bakanlığı’na bağlı eğitim kurumlarında, 2018–2019 öğretim yılındagörev yapmakta olan okul yöneticileri ve öğretmenler oluşturmaktadır. Buevrenden 243 öğretmen ve 51 yönetici olmak üzere toplam 294 katılımcıaraştırmaya dahil edilmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde seçkisiz örneklemeyöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak "Okulyöneticilerinin ders denetimlerini gerçekleştirme düzeyi anketi" ve"açık uçlu soru formu" kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göreokul yöneticileri, ders denetimi uygulamalarındaki davranışları göstermedüzeylerini "Sıklıkla" ve "Her zaman" düzeyinde;öğretmenler ise, "Hiç" ve "Bazen" düzeyinde ağırlıklıolarak belirtmişlerdir. Okul yöneticilerinin denetim uygulamaları konusunda okul yöneticilerinin görüşlerinde “öğrenci davranışlarını gözlemleme, dersiçeriğini gözlemleme ve öğretmen-öğrenci ilişkilerini gözlemleme”uygulamalarının öne çıktığı; öğretmenlerin görüşlerinde ise “ders içeriğini gözlemleme, öğrencigörüşlerini alma ve veli dönütlerini alma” uygulamalarının vurgulandığıbulunmuştur. Ders denetlenmesinde karşılaşılan sorunlara ilişkin olarak okul yöneticilerinin görüşlerinde ençok “öğretmenlerin heyecan hissetmesi,süre yetersizliği ve öğretmenlerinözeleştiri eksikliği”; öğretmenlerin görüşlerinde ise “denetimin düzenli yapılmaması, branş farklılığıve yöneticilerin objektif olmaması” kodları öne çıkmıştır. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
tr |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy University |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |
|
dc.relation |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1228768 |
|
dc.source |
Issue: 55
95-127 |
en-US |
dc.source |
1302-8944 |
|
dc.source |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
|
dc.subject |
Ders denetimi,ders gözlemi,okul yöneticileri,mesleki gelişim |
|
dc.title |
OKUL YÖNETİCİLERİNİN DERS DENETİMLERİNE İLİŞKİN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ |
tr-TR |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|