DSpace@MAKÜ

OKUL YÖNETİCİLERİNİN DERS DENETİMLERİNE İLİŞKİN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Show simple item record

dc.creator ALTUNAY, Esen
dc.date 2020-07-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:10Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:10Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/56204/647056
dc.identifier 10.21764/maeuefd.647056
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3356
dc.description Araştırmanın amacı okul yöneticilerinin ders denetimlerine ilişkin okulyöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemek ve öneriler sunmaktır. Araştırmanındeseni genel tarama desenidir. Araştırmanın evrenini, İzmir ili Bornova İlçesi'ndeMilli Eğitim Bakanlığı’na bağlı eğitim kurumlarında, 2018–2019 öğretim yılındagörev yapmakta olan okul yöneticileri ve öğretmenler oluşturmaktadır. Buevrenden 243 öğretmen ve 51 yönetici olmak üzere toplam 294 katılımcıaraştırmaya dahil edilmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde seçkisiz örneklemeyöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak "Okulyöneticilerinin ders denetimlerini gerçekleştirme düzeyi anketi" ve"açık uçlu soru formu" kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göreokul yöneticileri, ders denetimi uygulamalarındaki davranışları göstermedüzeylerini "Sıklıkla" ve "Her zaman" düzeyinde;öğretmenler ise, "Hiç" ve "Bazen" düzeyinde ağırlıklıolarak belirtmişlerdir. Okul yöneticilerinin denetim uygulamaları konusunda okul yöneticilerinin görüşlerinde “öğrenci davranışlarını gözlemleme, dersiçeriğini gözlemleme ve öğretmen-öğrenci ilişkilerini gözlemleme”uygulamalarının öne çıktığı; öğretmenlerin görüşlerinde ise “ders içeriğini gözlemleme, öğrencigörüşlerini alma ve veli dönütlerini alma” uygulamalarının vurgulandığıbulunmuştur. Ders denetlenmesinde karşılaşılan sorunlara ilişkin olarak okul yöneticilerinin görüşlerinde ençok “öğretmenlerin heyecan hissetmesi,süre yetersizliği ve öğretmenlerinözeleştiri eksikliği”; öğretmenlerin görüşlerinde ise “denetimin düzenli yapılmaması, branş farklılığıve yöneticilerin objektif olmaması” kodları öne çıkmıştır. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1228768
dc.source Issue: 55 95-127 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Ders denetimi,ders gözlemi,okul yöneticileri,mesleki gelişim
dc.title OKUL YÖNETİCİLERİNİN DERS DENETİMLERİNE İLİŞKİN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account