Description:
Bu çalışmanınamacı Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulunun kabul ettiği ilkokul 1., 2. ve 3.sınıf Hayat Bilgisi derskitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerin işlenişi ve cinsiyet rollerine bağlıolarak meslek gruplarında farklılaşmanın olup olmadığını belirlemektir. Buamaçla araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak doküman incelemesiyapılmıştır. İlkokul Hayat Bilgisi ders kitaplarında yer alan metinlerdeki vegörsellerdeki kadın ve erkek rolleri anne-baba rolleri ve mesleki rolleraçısından incelenmiştir. Anne-baba rolleri; çocuk bakımı, ev içi sorumluluklarve ev dışı sorumluluklar alt temalarında incelenirken mesleki roller kadın,erkek ve kadın-erkeğe biçilen mesleki roller alt temalarında incelenmiştir.Araştırmanın sonucunda aile içinde kadınların daha fazla ev içi sorumluluklardayer aldığı, çocuk bakımı ile ilgilendiği, ev dışında dahi çocuklarla, mutfaklabağlantılı olabilecek sorumlulukların olduğu erkeklerin ise ev içi ve ev dışısorumluluklarda daha çok güç ve otorite isteyen görevlerde olduğugörülmektedir. Mesleki rollerde de kadın ve erkekrollerinde farklılıklar olduğu yönündedir. Kadınlara ev ve çocuk bakımına yakınmeslekler verilirken erkeklere hem güç ve otoriteyle birleşen hem de kadınlaraoranla çok daha çeşitli mesleki kollarda roller verilmiştir.