ÖZONUR, Mesut; Çukurova Üniversitesi; KAMIŞLI, Halil; YANPAR YELKEN, Tuğba; SANCAR TOKMAK, Hatice
Açıklama:
Bu araştırmanın amacı, uzaktaneğitim öğrencilerinin uzaktan eğitimde kullanılan Enocta öğrenme yönetimsistemine yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın yöntemi taramamodelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Çukurova Üniversitesi AdanaMeslek Yüksekokulu uzaktan eğitim programlarına kayıtlı 314 öğrencioluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, araştırmacılar tarafından geliştirilenkişisel bilgiler ve öğrenme yönetim sistemi değerlendirme formu kullanılmıştır.Veri analizinde değerlendirme formunda yer alan her bir maddeye verilenyanıtların frekansları tablo halinde sunulmuştur, açık uçlu sorularla eldeedilen verilerin analizinde ise içerik analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucu, araştırmaya katılan öğrencilerin, eğitim sürecindekullanılan Enocta öğrenim yönetim sistemini, tüm boyutlar (öğretimsel,biçimsel, eğitim programı ve program ile uygunluk) açısından yeterli bulduklarınıgöstermiştir. Araştırma sonucuna göre öğrenciler, öğrenme yönetim sistemineilişkin olumlu görüşlerin yanında sistemdeki öğrenci işleri hizmetlerininaksaklıkları yönünde de olumsuz görüş belirtmişlerdir.