AçıkErişim@MAKÜ

PROSPECTIVE TEACHERS’ DISCIPLINE MODEL PREFERENCES IN CLASSROOM MANAGEMENT

Basit öğe kaydını göster

dc.creator OKTAY, Aygül
dc.date 2019-04-26T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:39Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:39Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/44789/503412
dc.identifier 10.21764/maeuefd.503412
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3284
dc.description Establishing an effective and efficient classroomenvironment depends on the application of classroom management models. The aimof this study was to determine which discipline models preferred by Abant IzzetBaysal University Faculty of Education senior students who took the course ofteaching practice. In the study, a survey method in a quantitative researchapproach was adopted. The population of the study consists of 717 seniorstudents. "Disciplinary Model Scale" developed by Cemaloğlu andKayabaşı (2007) was used as data collection tool. 529 questionnaires hadreturned and 419 were included in the evaluation. For  the analysis of the data frequency,percentage, mean, standard deviation, Kruskal Wallis and Mann Whitney U testswere used. Results of the research indicated that prospective teachers prefer Mind-resultmodel, Teacher effectiveness training model, Behavior change model, Glassermodel, Canter model and Kounin model respectively. Prospective teachers’ viewson Canter Model demonstrated significant difference in terms of gender. Theirviews on Canter Model, Behavioral Change Model and Mind-Result Model showedsignificant differences with regard to department variable. The results of thestudy is important in terms of showing Classroom management course outcomes inpractice.
dc.description Etkili ve verimli bir sınıf ortamının oluşturulması, bilimselsınıf yönetimi öğretilerinin uygulanmasına bağlıdır. Bu çalışmanın amacı, Abantİzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması dersi alaneğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin uygulamada hangi disiplin modellerinitercih ettiklerini saptamaktır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanınevrenini, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmenlikuygulaması dersi alan 717 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplamaaracı olarak Cemaloğlu ve Kayabaşı (2007), tarafından geliştirilen “DisiplinModelleri Ölçeği” kullanılmıştır. Geri dönen 529  anketden 419  anket değerlendirme kapsamınaalınmıştır.  Araştırmada elde edilenverilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel teknikler; frekans, yüzde,ortalama, standart sapma ve ayrıca Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testlerikullanılmıştır. Araştırma sonucunda: Son sınıf öğrencileri  sırasıyla Akıl-Sonuç Modeli, ÖğretmenEtkililiği Eğitimi Modeli, Davranış Değişikliği Modeli, Glasser Modeli, CanterModeli ve Kounin Modelini tercih etmektedir. Öğretmen adaylarının görüşleri Cinsiyetlerinegöre; Canter Modeli Boyutunda, bölümlerine göre; Canter Modeli, DavranışDeğişikliği Modeli ve Akıl-Sonuç Modeli boyutlarında  anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırmasonuçları, Sınıf Yönetimi dersinin uygulamadaki sonuçlarının görülmesi açısındanönem taşımaktadır.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/699356
dc.source Issue: 50 427-450 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject classroom managemet,prospective teachers,discipline models
dc.subject Öğretmen adayları,sınıf yönetimi,disiplin modelleri
dc.title PROSPECTIVE TEACHERS’ DISCIPLINE MODEL PREFERENCES IN CLASSROOM MANAGEMENT en-US
dc.title ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF YÖNETİMİNDE TERCİH ETTİKLERİ DİSİPLİN MODELLERİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım