AçıkErişim@MAKÜ

MENTAL STRUCTURES OF PRE-SERVİCE TEACHERS REGARDİNG VALUES

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ÇETİN, Abdullah
dc.creator ÜNSAL, Serkan
dc.date 2019-01-24T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:38Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:38Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/42791/435808
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3281
dc.description One ofthe general objectives of Ministry of Education is to raise citizens who adopt,protect and develop the national, moral, human, spiritual and cultural values.Teachers have significant roles in this process. This research aims to identifymental structures of senior pre-service classroom teachers regarding thevalues. Having a descriptive survey model design, the research has been carriedout with a university located in Anatolia. The research sample consists of 28senior pre-service classroom teachers who study in this university during theacademic year of 2017 and 2018. Research data have been collected through WordAssociation Test (WAT) developed by the researchers. The data have beenanalyzed through content analysis and mind maps using breakpoints. MicrosoftExcel program has been utilized during data analysis. When the words associatedwith the national, moral, human, spiritual and cultural values have beenanalyzed depending on their type, number, being related to these keywords ornot, participants have been found to hold weak mental structures regardingvalues. Mind maps of the participants have been identified to be simple andthat there are fewer words and branching in their mind maps. 
dc.description 1739Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nun da yer alan Millî Eğitiminin genelamaçlarından biri de Türk milletinin tüm fertlerini millî, ahlaki, insani, manevive kültürel değerleri benimseyen, koruyan ve geliştiren bireyler olarakyetiştirmektir. Bu süreçte öğretmenlere önemli roller düşmektedir. Bu kapsamdaaraştırma sınıf öğretmenliği son sınıfta okuyan öğretmen adaylarının değerlerleilgili zihin yapılarını ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma,tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Anadolu’da birüniversite oluştururken, örneklemini 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde buüniversiteye devam eden 48 sınıf öğretmeni adayı oluşturmuştur. Araştırmadaveriler araştırmacılar tarafından hazırlanan Kelime İlişkilendirme Testi (KİT)ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ve kesme noktası kullanılarakzihin haritalarına dönüştürülüp analiz edilmiştir. Verilerin analizinde MicrosoftExcel programından faydalanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda katılımcılarınmilli, ahlaki, insanı, manevi ve kültürel değerler anahtar kavramlarıylailişkilendirdikleri kelimelerin bilimselliğine, türüne, sayısına ve anahtarkavramlarla ilişkili olup olmadığına bakıldığında, katılımcıların değerlerleilgili zihinsel yapılarının güçlü olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılarınzihin haritalarının sade olduğu, zihin haritasında dallanma ve kelime sayısınınaz olduğu tespit edilmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/633273
dc.source Volume: , Issue: 49 187-210 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Values,pre-service teachers,word association test
dc.subject Değerler,öğretmen adayları,kelime ilişkilendirme testi
dc.title MENTAL STRUCTURES OF PRE-SERVİCE TEACHERS REGARDİNG VALUES en-US
dc.title ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEĞERLERLE İLGİLİ ZİHİNSEL YAPILARI tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım