Türkiye’nin fen okuryazarlığı alanında PISA’daüst sıralara yükselebilmesinde ve FATİH projesinin amacına ulaşabilmesindeözellikle lise düzeyindeki fen bilimleri öğretmenlerine büyük sorumluluklardüşmektedir. Öğretmenlerin hem yeni teknolojileri kullanması hem deteknolojinin öğrenme amacıyla nasıl kullanılacağını öğrenciye öğretmesibakımından lise öğretmenlerinin öğretimde teknoloji kullanımına yönelikgörüşleri önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, fizik öğretmenlerininöğretimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu kapsamda FenLisesi, Anadolu Lisesi ve Meslek lisesinden birer fizik öğretmeni ile görüşmeleryapılmıştır. Araştırma verileri standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu iletoplanmış ve betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmabulgularına göre; sınıf ortamındaki teknolojik olanaklar arasında farklılıklarolduğu, fizik öğretmenlerinin etkileşimli tahta, bilgisayar ve projeksiyoncihazı gibi teknolojileri, özellikle laboratuvar ortamındagerçekleştiremedikleri deneylerin gösteriminde kullandıkları, tabletbilgisayarların etkileşimli tahtalarla bağlantısının olmaması nedeniyle etkinbir şekilde kullanılamadığı, öğretimde teknoloji kullanımına yönelik hizmetiçieğitimlerin ve Eğitim Bilişim Ağı’nda yer alan fizik branşındaki içeriğingeliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Science teachers especially the ones in highschool have great responsibilities to have FATİH project reached its goals andraise Turkey to higher levels in PISA ranking in the field of science literacy.High school teachers’ opinions regarding the use of technology in teaching areimportant in point of both the teachers’ use of new technologies and theirteaching students how they use technology for learning. The aim of this researchis to identify the views of physics teachers on the use of technology in teaching.Interviews were conducted with each physics teacher from Science high school,Anatolian high school and Vocational high school. Data was collected withstandardized open ended interview form and analyzed with descriptive analyzemethod. According to the findings of the research, it was found that there weretechnological facility differences in classroom environments, physics teachersused the technologies such as computer, interactive board and projector forexperiments which they couldn’t conduct in laboratories and tablet computersweren’t used because of lack of connections with interactive boards. It wasconcluded that course content of physics should be developed in EducationCommunication Network and in-service training should be provided on the use oftechnology in teaching.