Açıklama:
Buaraştırmanın amacı, okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ileöğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve örgütsel bağlılık düzeyleriarasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Yöntem olarak ilişkisel tarama modelininkullanıldığı bu araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Sivas ilmerkezindeki resmi anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan toplam3814 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise orantılı tabakalıörnekleme yöntemi ile belirlenen 760 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veritoplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formununyanı sıra “Otantik Liderlik Ölçeği”, “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği” ve“Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmasonuçlarına göre okul yöneticileri sık sık otantik liderlik davranışlarısergilemektedir. Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarısergilemelerine yönelik algıları ise tamamen katılıyorum düzeyindedir.Öğretmenlerin yaşları arttıkça sergiledikleri örgütsel vatandaşlık davranışlarıda düzenli olarak artmaktadır.The aim of thisstudy is to determine the relationship between school administrators’organizational leadership behaviors, organizational citizenship behaviors andtheir organizational commitment levels. 3814 teachers working in the officialkindergarten, primary, secondary and high schools in the city center of Sivasin the academic year of 2016-2017 constitute the universe of this research, inwhich the relational screening model was used. The sample of the study consistsof 760 teachers determined by the proportional stratified sampling method. Inaddition to the personal information form developed by the researcher, the“Authentic Leadership Scale”, “Organizational Citizenship Behavior Scale” and“Teachers' Organizational Commitment Scale” were used as data collection tools. According to the researchresults, school administrators often exhibit authentic leadership behaviors.Teachers' perceptions of exhibiting organizational citizenship behaviors are inthe level of “I completely agree”. As the age of teachers increases, theirorganizational citizenship behaviors also increase regularly.