Açıklama:
Buçalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi ve sınıf dışı ailekatılım çalışmalarına yönelik görüşlerini derinlemesine incelenmektir. Araştırmada,nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Amasya’da okul öncesi eğitimkurumlarında görev yapan 7 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup, verilerin analizinden tümevarımsalanalizden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre okul öncesiöğretmenleri çeşitli sebeplerle aile katılım çalışmalarını yetersizbulmaktadır. Öğretmenler aile katılım etkinliklerinin çoğunlukla ailelerinseçtiklerini, sınıf içi etkinliklerin daha çok tercih edildiğini ve ailelerinokul öncesi eğitim hakkında bilgilerinin yetersiz olduğunu düşünmektedir. Öğretmenlerinaile katılımıyla meslek tanıtımı ve pikniklerin dışında okul dışı etkinlikleriçeşitli sebeplerle yap(a)madıklarını düşündükleri tespit edilmiştir. İlerikiçalışmalarda okul öncesi öğretmenlerine okul dışı etkinliklerin planlanması,uygulanması ve değerlendirilmesi hakkında; meslek tanıtımı ve pikniklerindışında çeşitli okul dışı etkinliklerin ailelerle birlikte yapılması yönündeeğitimler verilebilir.