Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının bilgisayardestekli matematik öğretimi (BDMÖ) dersi kapsamında temel Logo komutlarınıkullanarak geometrik şekilleri çizerken açı ve dönme kavramlarını içerenproblemlere yönelik yaptıkları hataları ve olası kavram yanılgılarını tespitetmeyi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 37ilköğretim matematik öğretmeni adayına 10 saatlik Logo programlama dili eğitimiverilmiştir. Daha sonra adaylardan Logo komutlarını kullanarak açı ve dönmekavramıyla ilgili performans gösterebilecekleri 8 sorudan oluşan açık uçlu birsınav yapılmıştır. Bu çalışmada 8 soru içinden seçilen 5 soru üzerindedurulmaktadır. Çalışmanın verileri, nitel veri toplama yöntemlerinden dokümananalizi ve klinik mülakat ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgularneticesinde, öğretmen adayları kâğıt-kalem ortamında problemleri çözerken Logoprogramlama komutlarından daha çok dönme açısı ve geometrik şekillerinözellikleriyle ilgili hatalar yaptıkları tespit edilmiştir. Bu hatalar şu üçnoktada yoğunlaşmaktadır: Dönme açısı, açı-kenar bağıntısı ve eksik kodlama.Logo ’da performans gösterebilecekleri problemleri çözerken bazı öğretmenadaylarının programlama becerilerinin sınırlı; diğerlerinin kabul edilebilir seviyedeolduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular dâhilinde Logoprogramlama dili belirli geometrik kavramların öğrenilmesinde kullanılırkensınırlı geri bildirim veren yapılandırmacı yaklaşımla ile hayatageçirilmelidir.
In this study, it wasaimed to determine the mistakes and possible misconceptions of pre-servicemathematics teachers made about the Logo-based tasks involving the concepts ofangle and rotation when they drawing some geometrical shapes using Logocommands. For this purpose, 37 pre-service mathematics teachers (37)participated in a “Computer based Mathematics Teaching Lesson” lasting 10hours, in which they could learn and interact with Logo programming language.Then, a five performance tasks about the concept of angle and rotation wereutilized to gather required data. The data of the study were obtained fromqualitative data collection methods through document analysis and clinicalinterview. As a result of this study, most of the made mistakes in pen-paperenvironment were because of geometrical features rather than Logo commands. Theseare focused on three aspects: rotation of angle, angle-edge relationship andmissing/incorrect command. The ability to draw geometrical shapes using Logoprimitives is limited for some participants but acceptable for others. It wasrecommended that teaching Logo should be applied with a constructive approachthat gives limited feedback when certain geometrical concepts are beinglearned.