AçıkErişim@MAKÜ

Alanda Çalışanların Gözünden Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanının Sorunları

Basit öğe kaydını göster

dc.creator TUZGÖL DOST, Meliha
dc.creator KEKLİK, İbrahim
dc.date 2012-06-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:36Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:36Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19396/206064
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3265
dc.description Türkiye’de 60 yıla yaklaşan tarihi boyunca, psikolojik danışma ve rehberlik alanının öncüleri, özellikle okullarda psikolojik danışma ve rehberlik alanına bir yer açmayı amaçlamışlardır. Geride bırakılan yıllar içerisinde son derece önemli mesafeler kaydedilmiştir. Hatta, alan, evlilik ve aile terapisi ve ruh sağlığında psikolojik danışma gibi alt branşların ortaya çıkması gerektiğini tartışacak kadar bir gelişim ve büyüme göstermiştir. Öte yandan, alan mensuplarının gündelik-iş yaşamlarında karşılaştıkları güçlüklerin bir kısmı yarım asrı aşkın zamanda içerisinde kaydedilen yolun hala önemli eksiklerinin olduğunu gösterir niteliktedir.  Yeni bir yüzyılla beraber, yeni gelişimsel dönemlerin eşiğindeki psikolojik danışma ve rehberlik alanının mevcut durumunu meslek elemanlarından alınan geribildirimler ışığında değerlendirmek, kaydedilen gelişim ve eldeki güçlüklere ilişkin önemli bilgiler sağlayacaktır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, psikolojik danışmanların yaşadıkları mesleki sorunları, kendilerini yeterli ve yetersiz hissettikleri alanları, lisans eğitimlerinin niteliğine ilişkin değerlendirmelerini ve mesleki doyumlarını etkileyen faktörleri kendi yazılı anlatımları aracılığıyla incelemektir. Araştırmaya farklı kurumlarda çalışan 108 psikolojik danışman katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen anketle elde edilmiştir. Veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Katılımcıların psikolojik danışman olarak görev yapmanın zorluklarına ilişkin görüşleri incelendiğinde, bu güçlüklerin çoğunun Milli Eğitim Bakanlığı ve eğitim sisteminin diğer çalışanlarıyla ilgili olduğu görülmektedir. Araştırmanın bu ve diğer sonuçları tartışılmış, önerilerde bulunulmuştur.
dc.description Starting from the 1950’s, pioneers of the field of psychological counseling and guidance attempted to establish the profession within Turkey’s educational system. Despite extreme challenges faced, the efforts of last 60 years have resulted in considerable gains. The profession has accumulated sufficient degree of growth that its members have come to consider expanding its boundaries so as to provide room for the emergence of other areas of counseling such as marriage and family therapy, mental health counseling. On the other hand, the issues faced decades ago seem to continue challenging counselors today. Despite all the developments in the profession, essential issues continue confronting its members on a daily basis. The purpose of this study was to obtain psychological counselors’ opinions and perceptions on their professional difficulties, areas of strength and weaknesses, their evaluation of the undergraduate education they received and issues positively and negatively affecting their job satisfaction. Participants of the study were 108 counselors working at various settings. A questionnaire developed by the researchers was used for data collection. Content analysis was used for data analysis. Results showed that most of the issues reported by counselors were associated with the Ministry of National Education and with other employees of the educational system. Results, limitations of the study and implications for counselor education were discussed. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181388
dc.source Volume: 1, Issue: 23 389-407 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Psikolojik danışma,rehberlik,okul danışmanlığı,nitel araştırma,meslek sorunları,danışmaneğitimi
dc.subject Psychological counseling,guidance,school counseling,qualitative research,professional issues,counselor education
dc.title Alanda Çalışanların Gözünden Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanının Sorunları tr-TR
dc.title Professional Issues in Counseling as Perceived by Individuals Working in Counseling Settings en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım