Açıklama:
Bu çalışmanın amacı,öğretmenlik mesleğinin iş özelliklerini, öğretmen görüşlerine göre incelemeyeelverişli bir ölçek geliştirmektir. Ölçeğin geliştirilmesi sürecinde Hackman veOldham’ın iş özellikleri modeli esas alınarak öğretmenlik mesleğine uygun birmadde havuzu oluşturulmuş, ardından kapsam geçerliği için uzman görüşünebaşvurulmuştur. Kapsam geçerliği çalışması sonrasına son hali verilen taslakölçek, Ankara ilinde yer alan resmi ortaöğretim kurumlarında görevli 413öğretmene uygulanmıştır. Katılımcılardan toplanan ölçekler üzerinde açımlayıcıfaktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanarak, ölçeğinfaktör yapısı incelenmiştir. Ölçeğin güvenirliği ise Cronbach alfa katsayısıile değerlendirilmiştir. AFA ve DFA sonrasında Öğretmenlik Mesleği İşÖzellikleri Ölçeğinin (ÖMİÖÖ) 35 maddeli ve beş faktör yapısında geçerli birölçek olduğu belirlenmiştir. Cronbach alfa katsayısı hesaplamaları iseÖMİÖÖ’nün güvenilir bir ölçek olduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgulara dayalıolarak ÖMİÖÖ’nün geçerlik ve güvenilir bir veri toplama aracı olduğu sonucunaulaşılmıştır.