Açıklama:
Bu araştırmada, sekizinci sınıfa devam eden öğrencilerin vatandaşlıkalgısının öğrenim gördüğü okulların sosyoekonomik düzeyi, cinsiyet, anne-babaöğrenim düzeyi ve aile gelir durumuna göre anlamlı bir farklılık gösteripgöstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2013-2014öğrenim yılında Çankırı il merkezinde bulunan ortaokullarda öğrenim görensekizinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma tabakalı örnekleme yoluylaseçilen 10 ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya dâhil edilenortaokullar sosyoekonomik düzeye göre alt, orta ve yüksek olarakbelirlenmiştir. Araştırmaya 493 kız 470 erkek olmak üzere toplam 963 öğrencialınmıştır. Araştırmada öğrenciler ve aileleri hakkındaki demografik bilgileritoplamak amacıyla Aile Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicelverileri, Durualp ve Doğan (2017)tarafından geliştirilen Vatandaşlık Algısı Ölçeği ile toplanmıştır. Öğrencilerin vatandaşlık algılarının bazıdeğişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesinde tekyönlü varyans analizi (One-way ANOVA) ve ilişkisiz örneklemler t-testi(Independent Samples t Test) kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda;yüksek sosyoekonomik düzeydeki okullarda öğrenim görenlerin, kızların, anne vebabası yükseköğrenim düzeyine sahip olanların ve aile gelir durumu asgari ücretüstünde olanların vatandaşlık algısının anlamlı düzeyde yüksek olduğusaptanmıştır.