Açıklama:
Bu çalışmanın amacı,meslek lisesi öğrencilerinin okullarının yaşam kalitesine ilişkin algılarınıbelirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirme ve öğrencilerin okul yaşamkalitesi algılarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılındaAfyonkarahisar ili merkez ilçesindeki meslek liselerindeöğrenim gören 5783 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem, evrenden oranlı tabakalıörnekleme yolu ile bütün liselerden seçilen 550 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada okulyaşam kalitesi algılarını ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen okul yaşamkalitesi ölçeğikullanılmıştır. Ayrıca, öğrencilere ait demografikbilgileri elde etmek amacıylakişisel bilgi formu hazırlanmıştır. Verilerin analizinde doğrulayıcıfaktör analizi, t-testi ve varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır.Analizler sonucunda, öğrencilerin okullarındaki yaşam kalitesini genel olarakorta düzeyde algılamakta, algılanan okul yaşam kalitesi cinsiyete ve sınıfmevcuduna göre farklılık göstermemektedir. Ancak sınıf düzeyi ve ailenin gelirdüzeyi yükseldikçe öğrencilerin okullarındaki yaşam kalitesini olumsuzalgıladıkları sonucuna ulaşılmıştır.