Bu çalışma hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri ilehizmetiçi İngilizce öğretmenlerinin öğretimsel stratejiler bakımındanözyeterlilik algı düzeylerini ölçmeyi ve öğretimsel stratejiler açısından ikiörneklem grubu arasındaki bağlantıları ve bu benzerliklerin veya farklarınöğretmenlerin demografik özelliklerine göre değerlendirilip analiz edilmesiniamaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Akdeniz Üniversitesi’nde EğitimFakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan son sınıfhizmet öncesi öğretmenlere ve Antalya ili Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlıilköğretim okullarında görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerine anketuygulanmıştır. Sonuçlara ve anketten elde edilen bulgulara göre hizmet öncesiİngilizce öğretmenlerinin ve hizmetiçi İngilizce öğretmenlerinin özyeterlilikdüzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Bulgular karşılaştırıldığında iseözyeterlilik düzeyleri bakımından iki örneklem grubunda da anlamlıfarklılıklara sahip olmadıkları gözlemlenmiştir. Bunun yanında, uygulanan anketeait alt kategorilerin sonuçları göstermiştir ki her iki örneklem grubunda dasınıf yönetimi özyeterlilik seviyeleri açısından anlamlı bir farkgörülmemektedir. Öteyandan, öğrenci katılımına yönelik özyeterlilik seviyelerinde hizmet öncesiöğretmenler lehine göze çarpan bir farklılık görülmüştür. Hizmetiçi İngilizceöğretmenlerinde ise öğretimsel stratejilerin kullanımı yönünde olumlu bireğilim bulunmuştur. Sonuç olarak, İngilizce öğretmenlerinin özyeterlilikalgılarındaki eğilimler tanımlanmıştır.
The purpose of present study is to explorepre-service and in-service EFL teachers’ levels of self- efficacy beliefs interms of instructional strategies, student engagement and classroom managementin a Turkish context and examine the correlations, similarities and differencesbetween the groups of participants concerning their demographiccharacteristics. To achieve this, a questionnaire has been administered to the seniorpre-service teachers studying in English Language Teacher Education andin-service EFL teachers teaching in various primary or elementary schools. Inorder to identify the levels of self- efficacy beliefs of the participants thedata of the study was analyzed through a statistic program and correlationsbetween subscales were computed through t-test and ANOVA. Findings indicate thatoverall self-efficacy beliefs of both in-service EFL teachers and pre-serviceEFL teachers are relatively high. The subscales of the questionnaire have shownin-depth findings related to self-efficacy beliefs in the instructionalstrategies, classroom management and student engagement. For instance, thefindings revealed that while in-service teachers have more positiveself-efficacy beliefs for the instructional strategies they used, pre-serviceteachers have been shown to feel more efficacious in student engagement. On theother hand, it is found that there was not a significant difference in bothgroup’s efficacy beliefs in terms of classroom management.